مواضع سعودی‌ها نسبت به ایران توهین‌آمیزتر شد

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان برای شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خط و نشان کشید و اظهار داشت که در صورت دست رد زدن به خواسته‌ آنها به فیفا شکایت می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ - 10January 2016

مواضع سعودی‌ها نسبت به ایران توهین‌آمیزتر شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،عندنان المعیبد سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان در جدیدترین مصاحبه خود درباره قضیه برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دست به تهدید شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا زد.

شیخ سلمان که در انتخابات آینده ریاست فیفا کاندیدا است در این اوضاع باید بهترین تصمیم را بگیرد زیرا تقابل ایران و عربستان که پیش از این هر دو فدراسیون اعلام کرده بودند که از او حمایت میکنند معادلات را بهم می زند.

سخنگوی فدرارسیون فوتبال عربستان گفت: دراین درخواستی که از شیخ سلمان داریم اصلا مدارا نمیکنیم. ما 9 عضو در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم و یک عضو در کمیته اجرایی کنفدراسیون است. در نتیجه این حمایت گسترده ما از وی در انتخابات آینده ریاست فیفا برایش بسیار اهمیت دارد. ما به رای ایرانیها اهمیتی نمیدهیم.

وی افزود: باشگاههای عربستان در هیچ شرایطی در ایران بازی نمیکنند. اگر به فرض AFC این درخواست ما را رد کند ما به فیفا پناه میبریم و میدانیم که فیفا چتری برای همه است. ما به صلاحیت شیخ سلمان اطمینان داریم اما این را بگوییم که در این مسئله مدارایی نمیکنیم.

المعیبد در ادامه گفت: تیمملی عربستان همچنان که میدانید قبول نکرد که با تیمملی فلسطین در رامالله برگزار کند و آن دیدار را به مسقط پایتخت عمان انتقال داد و همچنین دیدار دو کشور روسیه و اوکراین هم به کشوری بیطرف انتقال یافت.

وی در پایان درباره اینکه اگر درخواست آنها قبول نشود از مسابقات کنار میروند گفت: کنارهگیری واژهای است که در فرهنگ لغت ما وجود ندارد. آنچه که مهم است در این شرایط موجود اصلا در ایران بازی نمیکنیم.

در این راستا فدراسیون امارات هم پیش از این اعلام کرد و در ایران بازی نمیکند و از رای سعودیها حمایت کرد و این کار را برای شیخ سلمان که کاندیدا ریاست فیفا است و به شدت نیاز به آرا آنها دارد، سخت کرد. شیخ سلمان خوب میداند که اگر آراء آنها را از دست بدهد همه به طرف بنحسین شاهزاده اردنی که رقیب اصلی است میروند.

منبع:فارس
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار