کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در معرض عملیات‌های تلافی‌جویانه قرار دارند

قنادباشی گفت: تمامی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در معرض عملیات‌های تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی قرار دارد؛ موضوعی که نگرانی شدید صهیونیست‌ها را حتما به همراه داشته و خواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ - 02April 2024

کارشناس مسائل غرب‌آسیا: سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در معرض عملیات‌های تلافی جویانه ما قرار دارند«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، اظهار داشت: انگیزه رژیم صهیونیستی در انجام حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه به دو مسئله برمی‌گردد؛ مسئله اول، راهبردی است که صهیونیست‌ها برای کاهش توان آفندی و پدافندی ایران دنبال و سعی می‌کنند تا آن را اجرا کنند و توان نظامی جمهوری اسلامی را در عرصه نظامی کاهش دهند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: دومین مسئله‌ای که می‌توان پیرامون حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه مورد بحث و بررسی قرار داد، به بن‌بست رسیدن رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه‌های نظامی و سیاسی چه در داخل و چه در خارج از سرزمین‌های فلسطین اشغالی است. این انگیزه رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی آن‌ها در پیشبرد مقاصد خودشان در داخل و خارج سرزمین‌های فلسطین اشغالی است.

وی خاطرنشان کرد: پیرامون انگیزه نخست رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران، جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که بعد از دریافت هر ضربه‌ای، توانمندی‌های خودش را افزایش داده است.

قنادباشی اضافه کرد: پیرامون دومین انگیزه رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران، مسئله بسیار مهم و حساس است. نتانیاهو به مدت دو ماه است که از حمله قریب‌الوقوع به شهر رفح سخن می‌گوید، ولی آن را انجام نمی‌دهد. این تعلل هم به دو دلیل است. نخستین دلیل عدم توانایی مناسب و کافی نیروی زمینی رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر فرح است و دومین دلیل، فشار‌های دولت‌های غربی به دلیل نگرانی از واکنش‌های جهانی است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا یادآور شد: پیرامون برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح باید بگوییم که آمریکایی‌ها به صورت مشخص از مقامات اسرائیلی خواستند تا برای جلوگیری از گسترش اعتراضات جهانی و برای کاهش عملیات دریایی یمن به رفح حمله نکند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی از یک طرف از توان نظامی لازم برای حمله به شهر رفح برخوردار نیست و از طرف دیگر تحت فشار غرب برای خودداری از حمله به رفح قرار دارند. حال رژیم صهیونیستی در این بن‌بست ناگزیر است تا یک راهی را برای خود باز کند و تصور می‌کند که با حمله به ساختمان کنسولگری ایران می‌تواند ابتکار عمل را به دست بگیرد و ایران را منفعل کند و با مجبور کردن کشورمان به واکنش بهره‌برداری‌های لازم را از این وضعیت ببرد.

قنادباشی اظهار داشت: البته خوشبختانه مشاهده کردیم که رژیم صهیونیستی در این حوزه‌ها هم با شکست روبرو شده است. زیرا ایران هیچ‌گاه احساسی عمل نکرده و به‌طور کلی یکی از دلایل افزایش قدرت جبهه مقاومت این است که آن‌ها هیچ‌گاه احساسات را معیار حرکات و اقدامات خودشان قرار نمی‌دهد بلکه با فکر، تعقل و محاسبه تمامی جوانب وارد عمل می‌شوند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بسیار امیدوار بود که ایران با به شهادت رسیدن نیرو‌های ارزشمند و مستشاری خود وارد یک عرصه هیجانی می‌شود تا آن‌ها بتوانند از این فضای هیجان بهره‌برداری کنند. این در حالی است که ایران در خط دشمن حرکت نکرد و پازل دشمن صهیونیستی را تکمیل نکرده است.

وی افزود: این در حالی است که مقامات کشور ما آنچه در عرصه‎‌های امنیتی، نظامی و سیاسی گفتند، انتقام سخت و درست را در دستور کار خودمان قرار خواهیم داد. زیرا ایران مسلما حق پاسخگویی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را برای خود محفوظ می‌دارد و نوع، زمان و مکان این اقدامات هم اکنون در دست بررسی است.

قنادباشی در پایان گفت: مسلما مراکز و اماکن زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم پاسخ حمله رژیم صهیونیستی را در آن‌ها بدهیم. ضمن اینکه در حال حاضر تمامی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در معرض عملیات‌های تلافی‌جویانه ما قرار دارند. موضوعی که نگرانی شدید صهیونیست‌ها را حتما به همراه داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها