وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان به‌خاطر رشد گردشگری است

ضرغامی هدف گروهک جیش‌الظلم را ناامن نشان دادن سیستان و بلوچستان دانست و گفت: علت این حمله تروریستی در استان آن بود که اعلام کرده بودیم در استان رشد گردشگری ۱۲۸ درصدی صورت گرفته و دشمن نمی‌‌خواهد این اتفاق رقم بخورد.
کد خبر: ۶۶۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۶ - 06April 2024

«عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به حمله تروریستی صورت گرفته در استان سیستان بلوچستان اظهار داشت: علت این حمله آن بود که ما روز قبل حادثه اعلام کردیم، آمار گردشگری با رشد ۱۲۸ درصد و اقامت و کاهش تلفات جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان وجود داشته است. 

وی با تاکید براینکه مردم استان سیستان و بلوچستان مردمی مهمان‌نواز هستند، تصریح کرد: این آمارها نشان می‌دهد مردم این استان مردم خیلی خوبی هستند و امنیت در این استان برقرار است و مردم ایران می‌خواهند این استان و شهرهای آن را ببینند و از جاذبه‌های گردشگری آن استفاده کنند تا منجر به رونق استان شود. 

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدف عملیات تروریستی صورت گرفته در سیستان و بلوچستان را ناامن نشان دادن این استان دانست و ادامه داد: هدف دشمن ناامن نشان دادن استان بود و اینکه گفته شود نباید کسی به این استان سفر کند درحالی که گردشگری از عوامل رونق مهم این استان است. 

ضرغامی تاکید کرد: سلفی‌گری‌هایی از جنس جیش‌الظلم ادامه راه‌ صهیونست‌هاست؛ دوتای این‌ها یک مسیر را می‌روند بخاطرهمین می‌گوییم استکبار جهانی و صهیونیست جهانی یک واقعیت‌اند که به‌صورت‌های مختلف درمی‌آید. شخصا از این واقعه ابراز تاسف و اظهار تسلیت به خانواده‌های شهدای این واقعه تروریستی را دارم و معتقدم خون پاک آن‌ها هدر نمی‌رود بلکه موقعیت استان آن‌ها را تقویت می‌کند و مردم ایران پشت بلوچ‌ها هستند. دست آن‌هایی که به‌دروغ می‌گویند، ما پشت بلوچ‌ها هستیم رو شده است. همین عملیات نشان می‌دهد آن‌ها با مردم بلوچ همراه نیستند چراکه درست زمانی که منطقه درحال رونق بود، عملیات کردند تا آن‌جا را ناامن نشان دهند. 

وی درخصوص مسئله حجاب در اماکن گردشگری گفت: در مسئله حجاب درحال سپری کردن یک دوران گذار هستیم؛ خانواده‌های متدین باید در اماکن گردشگری حضور داشته باشند و اگر افراد عفیف در این اماکن حضور داشته باشند، یک نوع تشویق به حجاب صورت می گیرد و این کار یک نوع مجاهدت است و ما به عنوان مسئول تاجایی که امکان داشته باشد، درباره حفظ حجاب تاکید خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار