راه‌یافتگان پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

اسامی راه‌یافتگان به مرحله‌ پایانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.
کد خبر: ۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ - 12January 2016

راه‌یافتگان پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد علی شامانی دبیر هجدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی گفت: هیأت داواران پس از بررسی آثار 316 قصهگوی برگزیده استانی، اسامی راهیافتگان در دو بخش «رقابتی» و «غیررقابتی (تقدیری)» را معرفی کردند.

شامانی در ادامه افزود: در بخش «رقابتی» 20 قصهگوی انتخاب شده به قصهگویی در روزهای برپایی جشنواره میپردازند و به صورت حضوری داوری میشوند و رتبههای اول تا سوم جوایز ویژه جشنواره را به دست خواهند آورد.

معاون فرهنگی کانون همچنین گفت: در بخش «غیررقابتی (تقدیری)» نیز 10 قصهگوی منتخب در جشنواره حضور خواهند یافت و ضمن بهرهگیری از فرصتهای ترویجی و علمی جشنواره، در اماکن فرهنگی سطح شهر تهران قصهگویی خواهند کرد.

 

دبیر جشنواره در عین حال خاطرنشان کرد: چهار قصهگوی برگزیده سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) نیز به جشنواره دعوت خواهند شد و با بیان قصههای آموزنده از این امام، زمینهساز ترویج فرهنگ رضوی خواهند شد.

شامانی یادآور شد: در این دوره از جشنواره، در مجموع 34 قصهگو که شامل 4 قصهگو از مربیان سیار روستایی کانون، 5 قصهگوی آزاد، 8 قصهگوی جشنوارههای پیشین قصهگویی، 4 قصهگوی رضوی و 13 قصهگوی دیگر حضور خواهند یافت.

دبیر هجدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی در ادامه تصریح کرد: در این دوره از جشنواره 3800 قصهگوی پدربزرگها و مادربزرگها و 1624 قصهگوی کانونی در اقصی نقاط کشور به اجرا در آمد.

 

معاون فرهنگی کانون در پایان توضیح داد که گروه داوری این دوره جشنواره از رضا موزونی، حسین علیجانی، مهدی آرایی و فاطمه چایکار تشکیل شده است.

هجدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی از 27 تا 30 بهمن با حضور قصهگویان ایرانی و خارجی در مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار میشود.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار