«محمدصادق باطنی» رئیس شبکه کودک در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، با تاکید براینکه ساخت هویت نسل جدید، مهمترین مسئله کشور است که باید برای آن تدبیر کرد، اظهار داشت: نسل جدید با بحران هویت روبهرو است. در نسل گذشته اگر کسی پاسخی برای سوالات هویتی نداشت اتفاق خاصی رقم نمیخورد، اما امروز اگر به این سوالات پاسخ داده نشود، نوجوان سوالات را خودش از منابع دیگر دریافت میکند.
وی از برنامه «سر سفره خدا» ماه رمضان شبکه کودک به عنوان برنامه هویتی یاد کرد و افزود: این برنامه به خاطره جمعی چند نسل از روزه اولیها تبدیل شده است. وقتی شبکهای از هواداران شکل میگیرد یعنی ما ثاثیرگذار بودهایم و یک کار هویتی شکل گرفته که خاطره جمعی درست شده است.
مدیر شبکه کودک ورود «سر سفره خدا» به بخشی از آیین دینداری بچهها و ایجاد انسی که با این برنامه صورت گرفته است را بینظیر دانست و ادامه داد: از دوستانی که تولید این برنامه را انجام دادند، تشکر میکنم. تولید این برنامه کار سختی بود که رقم زده شد؛ پیشتولید و تولید کار یک اتفاق پرحجم و اتفاق پرزحمتی بود؛ لذا باید از عوامل و تیم آن قدردانی کرد. «سر سفره خدا» برند موفقی بود که دو سال ساخته نشده بود و این یعنی سه سال دیده نشدن در حالی که یک سرمایه ملی بود. تلاش داریم این برنامهها را در طول سال تولید و پخش کنیم و فصل جدید آن با آیتمهای جدید به پخش خواهد رسید.
باطنی عنوان کرد: در نظرسنجی فصلی در مرکز تحقیقات که برای افراد ۱۲ سال به بالا است، برنامه «سرسفره خدا» رتبه سوم را دارد. همچنین پارسال در یک نظرسنجی اختصاصی این برنامه ۴۷ درصد مخاطب ۱۲ سال به پایین را داشت. در تلوبیون تعداد بازدید به ۳۳۰ هزار بار رسیده است که نشان میدهد با اختلاف پر مخاطبترین برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است.
وی در پاسخ به اینکه شبکه کودک چه اقدامات ویژهای را با موضوع کتاب دنبال میکند، گفت: نسلی که کتابخوانتر است، نسبت به نسلی که کتاب نمیخواند ایمنتر است، لذا تمرکز ما در حوزه کودک و نوجوان باید معطوف به حوزهی کتاب و تربیت نسلی علاقهمند به کتاب باشد. به همین خاطر برنامههای ویژهای را برای نمایشگاه کتاب تهران تدارک دیدهایم که مهمترین این برنامهها، برنامه «کتاب شیرین» است.
انتهای پیام/ 121