مذاکره با معترضان شکست خورد؛

دانشجویان حامی فلسطین ترسی از اخراج ندارند

تاکتیک رعب وحشت روی تجمع دانشجویان حامی فلسطین تاثیری نخواهد داشت؛ تا زمانی که دانشگاه کلمبیا خواسته‌های دانشجویان را برآورده نکند، آن‌ها از جای‌ خود تکان نمی‌خورند.
کد خبر: ۶۶۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ - 30April 2024

دانشجویان حامی فلسطین ترسی از اخراج ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، «نعمت مینوچه شفیق» رئیس دانشگاه کلمبیا با اعلام شکست مذاکرات با رهبران دانشجویان معترض خاطرنشان کرد که نتوانسته است تظاهرکنندگان را برای جمع‌آوری ده‌ها چادری که در محوطه‌ دانشگاه برپا شده، متقاعد کند. هم‌زمان با تعلیق و سرکوب دانشجویان در دانشگاه کلمبیا، پلیس در دانشگاه تگزاس با گاز فلفل به دانشجویان معترض حمله و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.

دانشگاه کلمبیا همچنین در بیانیه‌ای رسمی به دانشجویان اولتیماتوم داد که چنانچه محوطه‌ی دانشگاه را تخلیه نکنند، توسط کمیته‌ی انضباطی با مجازات تعلیق روبه‌رو خواهند شد و برای ترم آینده از آن‌ها ثبت نام به عمل نمی‌آید.

رئیس دانشگاه کلمبیا همچنین تاکید کرد که این دانشگاه از منابع مالی اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. با این حال او به دانشجویان وعده داد که دانشگاه کلمبیا در آینده در بخش بهداشت و آموزش غزه سرمایه گذاری خواهد کرد.

یکی از شروط اصلی دانشجویان برای پایان دادن به تحصن، خارج کردن اسرائیل از فهرست سرمایه‌گذاران در دانشگاه کلمبیاست. 

بن چانگ، سخنگوی دانشگاه کلمبیا نیز با اظهاراتی جانبدارانه خاطرنشان کرد: «ما برای اطمینان از حفظ نظم و امنیت در دانشگاه، تعلیق دانشجویان متخلف را آغاز کرده‌ایم. این تحصن فضای ناخوشایندی برای دانشجویان و اساتید یهودی ما ایجاد کرده و علاوه بر این در آستانه امتحانات پایان ترم، موجب اخلال در روند برگزاری آزمون‌ها و پرت شدن حواس سایر دانشجویان از تحصیل شده است».

از سوی دیگر رهبرانِ ائتلافِ دانشجوییِ ضدِ آپارتاید در دانشگاه کلمبیا طی بیانیه‌ای که در یک کنفرانس مطبوعاتی قرائت شد، خاطرنشان کردند: «تاکتیک رعب و حشت روی حرکت دانشجویان معترض تاثیری نخواهد داشت؛ چرا که این فشار‌ها در شرایطی که ۳۴ هزار فلسطینی به قتل رسیده‌اند، ناچیز به شمار می‌آید. تا زمانی که دانشگاه کلمبیا خواسته‌های ما را برآورده نکند، از جای‌مان تکان نمی‌خوریم.» 

هم‌زمان با این نشست خبری، صد‌ها تظاهرکننده در حالی که چفیه‌ی فلسطینی به صورت‌های‌شان بسته بودند، در اطراف محل تحصن، راهپیماییِ اعتراضی انجام دادند.

در حال حاضر درخواست‌های معترضان عبارت است از: قطع دریافت کمک‌های مالی از اسرائیل، شفافیت در امور مالی دانشگاه و عفو دانشجویان و اساتیدی که به خاطر حضور در اعتراضات با مشکلات قضایی روبه‌رو شده‌اند.

رئیس دانشگاه کلمبیا بعد از اینکه خواستار برخورد پلیس با دانشجویان و اساتید معترض و جمع‌آوری چادر‌ها از محوطه دانشگاه شد، انتقادات زیادی را تحمل می‌کند. به رغم دستگیری بیش از صد دانشجو و جمع‌آوری چادر‌های معترضان، آن‌ها مجددا به محوطه‌ی دانشگاه بازگشته و چادرهای‌شان را برپا کرده‌اند. 

هم‌زمان، دانشجویان در ده‌ها پردیس دیگر از کالیفرنیا تا نیوانگلند برای نشان دادن خشم خود از جنایات اسرائیل در غزه و پایان دادن به همکاری علمی دانشگاه‌های آمریکا با شرکت‌های صهیونیستی اردوگاه‌های مشابهی را برپا کرده‌اند. 

دانشجویان خاطرنشان کرده‌اند که صرفا به دلیل انتقاد از دولت اسرائیل و ابراز حمایت از حقوق فلسطینیان، با برچسب یهودی‌ستیز مواجه شده‌اند.

انتهای پیام / 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار