حسن رحیم پور ازغدی در «بزم اندیشه»:

کثرت نماز و روزه ملاک عابد بودن انسان نیست/ در 20 کشور جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی در برابر استکبار ایستادند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه معرفت و شناخت دین بهترین وسیله برای مومن و انقلابی ماندن انسان است، گفت: حفظ حریم حق و فرهنگبانی از دین مبین اسلام رسالت اصلی جوان انقلابی و مبارز است.
کد خبر: ۶۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ - 16January 2016

کثرت نماز و روزه ملاک عابد بودن انسان نیست/ در 20 کشور جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی در برابر استکبار ایستادند

به گزارش دفاع پرس از مشهد، حسن رحیمپورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سلسله جلسات «بزم اندیشه» با عنوان «مبارزه دائمی خستگی ناپذیر پیام زندگانی پربرکت حضرت رضا(ع)» در سالن اجتماعات مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی اظهار داشت: خیلی از موجودات در زندگی خود همواره مبارزه می کنند، چرا که اصل زندگی سراسر مبارزه است، اما دفاع مقدس دفاع از حق است و هدف در مبارزه نتیجه را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه وقتی میگوییم مبارزه ارتباطی به ما ندارد، در اصل راه را برای دشمنان و استکبار باز کردهایم، افزود: بسیاری از افرادی که معتقدند نباید مبارزه را ادامه داد، نمیدانند که در این صورت استکبار به کشور وارد می شود، چراکه امروز استکبار جهانی به سرعت در راستای براندازی دین اسلام و مکتب تشیع عمل می کند، بنابراین ما هم باید در مقابل آنان مبارزه جهانی داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: در کشور ما مبارزه از گذشته تاکنون وجود داشته و نکته مهم در این بخش جهانی شدن شعارهایی است که تعداد کمی از افراد در دوره قبل از انقلاب اعلام میکردند، اما امروز در بیش از 20 کشور جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در مقابل استکبار ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه امروز مبارزان انقلابی کشور نیجریه با عنوان خمینیون شناخته می شوند، گفت: در 17 دی 56 که تعداد کمی از مردم، اقدامات انقلابی خود را در مشهد آغاز کردند کمتر کسی فکر می کرد حدود یکسال بعد انقلاب پیروز شود و امروز شاهد این هستیم که در بسیاری از کشورها، شعارها و آرمانهای انقلابها با شعار و آرمان انقلاب اسلامی ایران یکسان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اگر مبارزه را از منظر احساسات تعریف کنیم، بی نتیجه است، افزود: احساسات و هیجان برای انقلابی ماندن کافی نیست، بلکه ملاک و معیار انقلابی بودن عقلانیت و معرفت دین است، چرا که انقلابی احمق به سرعت ضد انقلابی عمل خواهد کرد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در مکتب اسلام، شهید واقعی کسی است که از حق در مقابل باطل دفاع کرده است، گفت: در جبهه مبارزه حق علیه باطل، مبارزان هر دو طرف هزینههای بسیاری را متحمل می شوند، همان طور که در دوره 8 سال دفاع مقدس، رژیم صدام نیز هزینههای بسیاری را متحمل شد. اما بسیاری از افرادی که با مبارزه در طول زندگی مخالف هستند، فکر میکنند که در 8 سال جنگ تحمیلی تنها کشور ایران هزینه کرد و شهید داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تمسک به ائمه معصومین(ع) اصل انقلابی ماندن است، چرا که سیره و روش اهل بیت(ع) در تاریخ بشری نقش کشتی نوح(ع) را ایفا می کند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ روحیه انقلابی در جامعه دشمن را به وحشت می اندازد، خاطرنشان کرد: در مکتب قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) انسان هایی که تمام زندگی خود را در دفاع از حق میگذرانند، مبارز دائمی محسوب می شوند.

رحیمپور ازغدی با بیان اینکه برگزاری عزاداری­هایی که با قرآن و ائمه اطهار(ع) همسویی ندارد، موجب نفوذ دشمن به فرهنگ دینی و بهانه ای برای خدشه دار کردن اعتقادات اسلامی است، گفت: کثرت نماز و روزه ملاک عابد بودن انسان نیست، بلکه حفظ تفکر الهی، عمل به دستورات دین و مبارزه با مستکبران عامل نجات انسان است.

یادآور میشود؛ سلسله نشستهای بزم اندیشه به منظور آگاهسازی نسل جوان با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز، از طریق دسترسی مستقیم به اساتید و صاحب نظران تراز اول ملی به همراه پرسش و پاسخ حضوری، هر هفته در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار