دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

۱۸ سال بسترنشینی ارمغان بیش از ۶ سال اسارت آزاده دفاع مقدس

وقتی کنار بسترش قرار می‌گیری ناخودآگاه زجرها و شکنجه‌های اسارت را به خاطر می‌آوری تا فراموشت نشود آزادی و آزادگی ساده و ارزان بدست نیامده است.
کد خبر: ۶۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ - 14May 2024

۱۸ سال بسترنشینی ارمغان بیش از ۶ سال اسارت آزاده دفاع مقدسگروه استان‌های دفاع‌پرس _ «علی‌اصغر زینلی» آزاده دفاع مقدس؛ تیتر گزارش به اندازه کافی جامع و کامل هست که نیاز به توضیح اضافه‌ای نداشته باشد اما هر انسانی با هر اعتقادی به راحتی و با بی‌تفاوتی نمی‌تواند از کنار آن به سادگی بگذرد و واکنشی نداشته باشد.

وقتی خود را زیر آسمان کبود شهری ببینی که کمی آن طرف‌تر، پرستویی با بال‌های زخمی سال‌ها است در بستر بیماری و ناتوانی گرفتار شده و هیچ مرحمی جز صبر ندارد دلت به درد می‌آید و به دیدارش می‌روی تا برای دقایقی هم که شده زندگی را از نگاه او ببینی.

وقتی کنار بسترش قرار می‌گیری ناخودآگاه زجرها و شکنجه‌های اسارت را به خاطر می‌آوری تا فراموشت نشود آزادی و آزادگی ساده و ارزان بدست نیامده است.

اما شاید عاشقانه‌ترین منظره این دیدار را همراهی زنی در قامت یک فرشته می‌بینی که سال‌ها است با آسایش و راحتی زندگی که حق مسلم اوست وداع گفته و با تمام وجود خود را وقف خدمت به این پرستوی شکسته‌بال نیمه پنهان دفاع مقدس نموده است.

مدیر بنیاد شهید شهرستان سبزوار به همراه طالبی‌خواه نماینده موسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی در این شهرستان با حضور در منزل آزاده سرافراز «محمدرضا رباط سرپوشی» با او دیدار و در فضایی صمیمانه به گفت‌وگو نشستند.

«رباط سرپوشی» از جمله آزادگان عزیزی است که مدت ۶/۵ سال در اسارت رژیم بعث عراق به سر برده و پس از آزادگی بر اثر عوارض حاصل از شکنجه‌های دوران اسارت بستری شده و علاوه بر اینکه تکلم او دچار مشکل می‌شود، دچار لرزش شدید بدن نیز است به‌گونه ای که با استفاده از ویلچر جابجا می‌شود.

همسر فداکار و ایثارگر او طی این مدت با همه توان از این برادرآزاده مراقبت و نگهداری می‌کند.

برای این آزاده عزیز و خانواده معززشان عافیت و عاقبت بخیری آرزومندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار