با اهتمام بنیاد بین‌المللی غدیر صورت می‌گیرد؛

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله

معاون اجرایی و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله را در سطح ملی با هدف تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ - 14May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «حسن مشتاقی» معاون اجرایی و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای اهداف مقدس خود در طول ۸ سال گذشته هشت دوره همایش تبیینی ترویجی مباهله را با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برتر کشور برگزار کرده است و در سال جاری علاوه بر برگزاری نهمین همایش تبیینی ترویجی مباهله به طور همزمان در ۳۷ نقطه از داخل و خارج از کشور، نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله را در سطح ملی با هدف تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌کند.

عضو هیئت امناء بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت:‌ رویداد عظیم مباهله سند حقانیت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) است که در آیه شریفه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران به آن اشاره شده است و در طول سال‌های اخیر با گرامیداشت این رویداد عظیم تاریخی با مشارکت اهالی علم و فرهنگ، اندیشمندان و پیروان سایر ادیان آسمانی و اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری جشن و سرور، مسابقات فرهنگی، جشنواره شعر و سرود و ... معارف مباهله در سطح جامعه و برای عموم مردم معرفی و به یک فرهنگ تبدیل شده است.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله

وی افزود: با همه کار‌هایی که تاکنون درباره شناساندن رویداد عظیم مباهله انجام شده است، همانگونه که رهبر انقلاب درباره اهمیت مباهله فرمودند: (.. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبرصلی اللّه علیه و آله و سلّم دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود وامیرالمومنین علیه السّلام را ـ که برادروجانشین خود هست ـ بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنایی بودن روز مباهله به این شکل است.)، توسعه و گسترش برنامه‌های تبیینی و ترویجی رویداد عظیم مباهله و تولید ادبیات علمی پیرامون آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که به همین جهت این بنیاد با همکاری نهاد‌های آموزشی و فرهنگی اقدامات موثر و ماندگاری را در این زمینه انجام داده و خواهد داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار