گروه فرهنگ دفاعپرس- «حامد فاتحی» مدیر روابط عمومی معاونت سیمای سازمان صدا و سیما؛ رسانه ملی در دوره تحول رویکرد جدیدی را با عنوان «هویتمحوری و عدالتگستری» انتخاب نموده است که به نوعی نقشه راه برای تمامی بخشهای سازمان صدا و سیما است.
روابط عمومی سیما نیز با توجه به این مهم، تلاش دارد تا با بهرهگیری از ایدههای خلاقانه و هنرمندانه تلاش همکاران خود را در شبکههای مختلف و بخشهای متعدد سیما بازتاب دهد و درگاهی باشد میان تلویزیون و تمام مردم ایران.
روابط عمومی سیما مخاطبمدار و مخاطبمحور بوده و در این راستا علاوه بر نقشآفرینی در بسترهای رسانهای، با بهرهگیری از روشهای نوین ارتباطی در فضای مجازی نیز حضور داشته تا بتواند ارتباط موثری با مخاطبان تلویزیون داشته باشد، تقویت ارتباط هم افزا با اصحاب رسانه نیز از اولویتهای دوره جدید بوده و همچنان در دستور کار خواهد بود.
یکی از مواردی که این دوره را به دورههای گذشته متفاوت کرده، جنگ رسانهای و عملیات روانی دشمنان و شبکههای معاند است که به دنبال ایجاد یأس، ناامیدی و سیاهنمایی هستند از این رو نقش روابط عمومی از گذشته جدیتر و موثرتر خواهد بود.
ما در روابط عمومی معتقدیم کارکرد روابط عمومی تنها اطلاعرسانی نیست، بلکه مکمل فرآیند اطلاعیابی است. در واقع روابط عمومی از طریق اطلاعیابی تلاش میکند در راستای تولید برنامههای تلویزیونی در اثربخشی پیام موثر و با آسیب شناسی دقیق در روند تولید نیز اثرگذار باشد.
تغییر رویکرد از تصدیگری به سمت تولیگری و ایفای نقش به مثابه یک قرارگاه سیاستگذار رسانهای شتابدهنده و تسهیلگرِ تولیدات رسانهای نیز از مهمترین اقداماتی بوده که در روابط عمومی سیما در این دوره مورد توجه است.
تغییر رویکرد از تمرکز برحوزه برودکست به ایفای نقش پررنگ و فعال در حوزه برود بند، در کنار حفظ و گسترش مزیتهای موجود در حوزه برودکست نیز از بخشهایی است که در روابط عمومی سیما نیز در دوره جدید مورد توجه است.
با وجود محدودیتهای جدی ساختاری در روابط عمومی و فضای مجازی به عنوان دو بازوی مکمل و همافزا در حوزه تخصصی اطلاعرسانی و ارتباطات، همکاران من در ۱۶ شبکه و کانال تلویزیونی، ۵ مرکز و روابط عمومی ستاد معاونت سیما، همچنان با انگیزه به مثابه نرمافزاری شتابدهنده، تمام تلاش خود را برای تحقق و پیادهسازی اهداف سند تحول در حوزه خطیر روابط عمومی دنبال خواهند کرد.
انتهای پیام/ 134