جانشین سازمان بسیج مستضعفین: 

تسلیحات «وعده صادق» صد درصد ساخت ایران بود

سردار قریشی با بیان این‌که عملیات وعده صادق با تسلیحات صد درصد ساخت داخل انجام شد، گفت: عملیات روانی که برای عملیات وعده صادق طراحی شد، به بازی شطرنج شبیه بود.
کد خبر: ۶۶۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ - 18May 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (شنبه) در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید با محوریت جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امید که در مجتمع ولی عصر (عج) سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی است.

تسلیحات «وعده صادق» صد درصد ساخت ایران بود

سردار قریشی اصحاب رسانه را افسران میدان جنگ نرم دانست و گفت: دشمنان سعی دارند که دستاورد‌های ما را کم ارزش جلوه بدهند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمنان ملت ایران در تلاش هستند که با تزریق ناامیدی از شتاب پیشرفت‌های ما بکاهند؛ اما با وجود این باید گفت پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در حقیقت غلبه گفتمانی بر گفتمان لیبرال‌دمکراسی غربی و مارکسیسم بود؛ زیرا این گفتمان نویدی برای آزادگانی بود که می‌خواهند از سلطه دو قدرت شرق و غرب خارج شوند.

وی‌ افزود: دو قدرت غرب و شرق برای به یغما بردن منافع کشور‌ها فقط به بستن پیمان نظامی اکتفا نمی‌کردند و برای انجام آنچه می‌خواهند، برای خود هیچ محدودیتی قائل نبودند و حتی در این راه، «پادگان‌شهری» به نام «رژیم‌ صهیونیستی» را هم در کشور‌های مسلمان ایجاد کردند که در واقع خنجری در کمر کشو‌رهای مسلمان منطقه بود.

سردار قریشی اضافه کرد: استکبار جهانی در ادامه برای به یغما بردن سرمایه کشور‌ها در دوره جدید فعالیتی خود به «استعمار نو» روی آورد؛ بدین‌صورت که اروپایی‌ها با همراهی آمریکا حقوق کشور‌ها را به دست می‌گرفتند و ثروت‌های آن ملت را به یغما می‌بردند؛ مانند کمپانی هند شرقی یا دیکته شدن هر آنچه سفیر آمریکا در تهران می‌گفت و شاه ایران می‌بایست همان را اجرا می‌کرد و این هم مطلبی است که «جیمی‌کارتر» رئیس جمهور وقت آمریکا در کتاب خود به اسم «۴۴۴ روز» به آن اذعان کرده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: استکبار در واقع تمامی تلاش خود را بر این معطوف کرده بود که فرصت هرگونه پیشرفتی را از ملت‌ها سلب کند؛ به همین جهت با هرگونه تفکر و اندیشه استقلال‌طلبانه مقابله می‌کرد و سعی در تحقیر ملت‌ها داشت و این را هم با روی کار آوردن دولت‌های دست‌نشانده انجام می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) این باور را در مردم به وجود آورد که می‌توان زنجیره وابستگی را پاره کرد؛ زیرا آن زمان تفکری در میان روشنفکران جامعه رواج داشت، مبنی بر اینکه هر جنبش و حرکتی برای خروج از سلطه دو قدرت شرق و غرب، حتماً باید به یکی از این دو قدرت نزدیک می‌شد؛ اما انقلاب اسلامی این باور را به وجود آورد که می‌توان مستقل از این دو قدرت، کشور را اداره کرد. 

سردار قریشی افزود: بر این اساس، دشمن جنگ تحمیلی هشت ساله‌ای را علیه ما آغاز کرد؛ ولی در این جنگ دستاوردی را به دست آوردیم که در گذشته کشور سابقه نداشت؛ در این‌ جنگ تدبیر و خلاقیت ما بر علم و تکنولوژی غرب و شرق پیروز شد و بعد از دفاع مقدس بر اساس راهبرد‌های امام‌ خامنه‌ای مبنی بر «قوی شدن ایران»، کشورمان در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، هدف از برگزاری این مراسم را معرفی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور به جامعه دانست و تصریح کرد: ایران که قبل از انقلاب اسلامی کشوری کاملاً وابسته بود، امروز رتبه دوم در عرصه سلول‌های بنیادین، رتبه سوم در حوزه ساخت سد، رتبه ششم در زمینه تولید فناوری نانو، رتبه دهم در عرصه فناوری فضایی، رتبه ششم در حوزه قدرت نظامی و جزو ۱۳ کشور دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای است؛ همچنین ایران چهارمین کشور در حوزه درمان ناباروری و دهمین کشور سازنده داروی بیماران خاص در جهان است که این موجب شده تا در حوزه بهداشت و درمان جزو کشور‌های برتر شویم.

وی ادامه داد: ایران قبل از انقلاب اسلامی ۱۴ هزار پزشک داشت که اغلب آن‌ها از کشورهای هندوستان و پاکستان بودند و ۹۷ درصد دارو‌ها هم وارداتی بود؛ اما امروز ۹۳ درصد از داروهای مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم؛ همچنین امروز در حالی جزء کشور‌های فعال در حوزه فضایی هستیم که قبل از انقلاب هیچ فعالیتی در این حوزه نداشتیم.

سردار قریشی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب در حوزه نظامی به‌شدت وابسته بودیم و حتی اجازه تعمیر جزئی تسلیحات را نداشتیم، گفت: این در حالی است که امروز در حوزه‌های زمینی، دریایی و هوایی جزو کشور‌های برتر دنیا هستیم که نمونه بارز قدرت نظامی ما، عملیات «وعده صادق» است؛ عملیاتی که با استفاده از سلاح‌های تمام‌ایرانی انجام شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تأکید براینکه سلاح‌های بکارگیری‌شده در این عملیات با دانش و توان ایرانی ساخته شده بودند، عنوان کرد: علت انتخاب این عنوان برای عملیات انتقامی، وعده‌ای بود که مسئولان برای انجام داده بودند؛ همچنین در این زمینه تفألی هم به قرآن زده شد.

وی افزود: اما از ویژگی‌های این عملیات می‌توان به حمله مستقیم از ایران به اسرائیل، حمله به رژیمی که مورد حمایت قدرت‌ها بود، استفاده از تجهیزات تمام‌ایرانی، اولین حمله یک کشور بعد از ۷۰ سال به این رژیم، مورد اصابت قرار گرفتن مهم‌ترین و حفاظت شده‌ترین پایگاه‌های صهیونیست‌ها، حمله موفقیت‌آمیز آن هم با اعلام قبلی و عبور پرتابه‌ها از آسمان کشورهای عراق، سوریه و اردن با عبور از ۱۲ حلقه دفاعی، اشاره کرد.

سردار قریشی با بیان اینکه در انجام این عملیات ما «بازی جنگ» داشتیم، گفت: هر کجا نام رژیم صهیونیستی آمده، نام کشور‌های اروپایی و آمریکایی را هم باید در کنار نام آن‌ها قرار داد؛ چون این کشور‌ها حامیان و پشتیبانان اصلی این رژیم هستند؛ اما با وجود این، تصاویری که از اصابت موشک‌ها به اهداف پیش‌بینی شده، منتشر شده است، نشان می‌دهد که این عملیات، یک عملیات بزرگ، گسترده، مدرن و بازدارنده بوده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در دنیا بازدارندگی به دو شیوه صورت می‌گیرد؛ یک شیوه کشتار وسیع مردم است؛ مانند آنچه آمریکا در خلال جنگ دوم جهانی با انداختن بمب اتمی بر روی شهرهای ناگازاکی و هیروشیما انجام داد و یا نسل‌کشی که از سوی رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌گیرد؛ اما یک نوع بازدارندگی هم با استفاده از دانش و امکانات بومی صورت می‌گیرد که انجام عملیات وعده صادق از این نوع بود.

وی یکی دیگر از دستاورد‌های کشور را در حوزه مبارزه با کرونا دانست و اضافه کرد: زمانی‌ نه‌چندان دور هیچ سلاحی به ایران داده نمی‌شد و در شرایط سخت تحریمی قرار داشتیم و واردکننده صرف تسلیحات غربی بودیم؛ اما امروز به واسطه برخورداری از دانش و توان داخلی به جایگاهی دست یافته‌ایم که یک‌ قدرت جهانی به ما التماس می‌کند تا سلاح به او بفروشیم و قدرت دیگری التماس می‌کند تا سلاح نفروشیم و یا اینکه ما را تحریم می‌کنند تا برای دیگر کشور‌ها پالایشگاه نسازیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار