سازمان ملل برای رئیس‌جمهور فقید ایران مجلس یادبود برگزار می‌کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است هفته آینده مجلس یادبودی برای گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور فقید ایران برگزار کند.
کد خبر: ۶۶۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷ - 24May 2024

سازمان ملل برای رئیس‌جمهور فقید ایران مجلس یادبود برگزار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است هفته آینده مجلس یادبودی برای گرامی‌داشت یاد «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور فقید ایران برگزار کند.

«دنیس فرانسیس» نماینده ترینیداد و توباگو در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست مجمع عمومی این سازمان را بر عهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد این جلسه روز ۳۰ می (پنجشنبه ۱۰ خرداد) برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «مفتخرم به اطلاع برسانم مجمع عمومی سازمان ملل ساعت ۱۰ صبح روز ۳۰ می ۲۰۲۴ در سالن مجمع جلسه‌ای عمومی برای گرامی‌داشت یاد رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، عالیجناب سید ابراهیم رئیسی خواهد داشت.»

در جلسه روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز نمایندگان کشور‌ها یک دقیقه به احترام رئیس‌جمهور شهید ایران و هیأت همراه ایشان سکوت کردند.

فرانسیس در جلسه روز پنج‌شنبه گفت: «من اکنون نمایندگان کشور‌ها را دعوت می‌کنم بایستند و برای گرامی‌داشت یاد سید ابراهیم رئیسی یک دقیقه بایستند.» قبل‌تر از آن شورای امنیت هم یک دقیقه به احترام رئیس‌جمهور شهید ایران سکوت کرده بود. آن جلسه روز دوشنبه برگزار شد.

بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و همراهان وی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر بازگشت به تبریز در شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از محافظان و خدمه پرواز نیز بود.

بسیاری از مقام‌های بین‌المللی این حادثه را تسلیت گفته‌اند و چندین کشور از جمله ترکیه، هند، پاکستان، کوبا و سوریه اعلام عزای عمومی کرده‌اند. مراسم تدفین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه با حضور گسترده مردم در مشهد برگزار شد. پیکر حسین امیرعبداللهیان نیز در همین روز در حرم شاه عبدالعظیم الحسنی در جنوب تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار