پدر شهید «علی‌اکبر خاوند» آسمانی شد

«حسن خاوند» پدر شهید «علی‌اکبر خاوند» در سن ۱۰۲ سالگی به علت کهولت سند دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ - 24May 2024

پدر شهید «علی‌اکبر خاوند» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «حسن خاوند» پدر شهید «علی‌اکبر خاوند» در سن ۱۰۲ سالگی به علت کهولت سند دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این پدر شهید امروز (جمعه) ساعت ۱۵:۳۰ با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدای فردوس تشییع خواهد شد و در خانه ابدی خویش آرام خواهد گرفت.

شهید «علی‌اکبر خاوند» در اول فروردین‌ماه ۱۳۴۴ در روستای تفال کوه از توابع شهرستان فردوس و در خانواده‌ای چادرنشین دیده به جهان گشود. او از همان دوران کودکی با صحرا و و بیابان انس گرفت و در کنار پدرش به کار دامداری می‌پرداخت.

شهید والامقام به دلیل دور بودن محل سکونتش از شهر، از نعمت علم و تحصیل محروم ماند و در دوران نوجوانی نیز به عنوان راننده تراکتور کار می‌کرد. دوران نوجوانی وی مصادف با سقوط رژیم پهلوی بود و او نیز در دوران انقلاب در مراسم مذهبی شرکت می‌کرد و دوستانش را نیز به این امر تشویق می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب با کوشش فراوان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت می‌کرد و سواد خواندن و نوشتن را فراگرفت.

«علی‌اکبر» در سال ۱۳۶۲ پیمان مقدس ازدواج بست و یک سال بعد جهت خدمت مقدس سربازی داوطلب شد تا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بپیوندد. وی دوران آموزشی‌اش را در مشهد سپری کرد و پس از مدت کوتاهی برای مرخصی به زادگاهش برگشت و آخرین وداع را با خانواده اش انجام داد.

بعد از آن او به عنوان رزمنده تک تیرانداز از سپاه فردوس و از طریق لشکر ۵ نصر به جبهه اعزام شد و سرانجام در ۳۱ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظمای شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید پس از تشییع در بهشت اکبر شهرستان فردوس به دامن خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها