امام جمعه شیراز:

مسئولان با وحدت و قوت راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهند

آیت‌الله «دژکام» با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی «ما می‌توانیم» را یک بار دیگر نوشت و اثبات کرد، از مسئولان خواست تا با حفظ وحدت، راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند.
کد خبر: ۶۶۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ - 24May 2024
مسئولان با وحدت و قوت راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۴ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، بخشی از آیات قرآن کریم را یادآور شد و اظهار داشت: همه ما به پیشگاه خداوند برمی‌گردیم و وعده دیدار را خداوند متعال در قرآن کریم داده است.
 
وی با بیان اینکه حرکت عالم خلقت به سوی حق روزیِ روز ملاقات است و همه به ملاقات خدا می‌رویم، افزود: هرکس باور دارد که روز دیداری و روز قیامتی در کار است، عمل صالحی پیش بفرستد. فقط خدا را در نظر بگیریم تا روز قیامت آبرو داشته باشیم.
 
آیت‌الله دژکام با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور فقید کشورمان و همراهانش، اهداف انقلاب اسلامی را مرور کرد و افزود: باید اول بپرسیم که برای چه آمده‌ایم و این همه پیامبر برای چه آمدند و اولیای الهی برای چه بر سر پیمان الهی جان باختند. هدف اصلی این انقلاب رسیدن انسان به لقاء‌الله است. این انقلاب آمده است آدم بسازد، انسان‌هایی که لقاء‌الله برایشان هدف است.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه ۶۸ هیئت سیاسی دنیا در مراسم رئیس‌جمهور شهیدمان شرکت کردند و بیش از ۱۵۰ کشور دنیا در مقابل عظمت انقلابی شهید آیت‌الله رئیسی ایستاد، افزود: این هدفی برای انقلاب اسلامی است که شهدای ما با در نظر گرفتن این هدف رفتند. آگاهانه لقاء‌الله را انتخاب کردند و شهید برای این شهید، زنده و جاوید است که مرگ را انتخاب می‌کند. این جزئی از اهداف انقلاب اسلامی است بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب بالاترین هدف انقلاب اسلامی است.
 
وی با تصریح اینکه تحلیل‌های قرض گرفته از نظام استکباری لیبرال دموکراسی درباره اهداف انقلاب را مدنظر قرار ندهیم، گفت: اینکه در نماز جمعه می‌گویند دعوت به تقوا کنید و قیامت را به یاد بیاورید برای این است که ما انسان را در مرز این عالم تمام شده نمی‌دانیم.
 
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه هدف اعلی برای انقلاب اسلامی این بود که بشریت را سر این خط برگرداند، بشریتی که رفته بود و دین، خدا، قیامت و پیغمبر را فراموش کرده بود، افزود: هدف دوم که این انقلاب دنبال می‌کرده و می‌کند آن است که انسان بسازد. انسان الگو، انسان نمونه، انسانی که بتوان به عنوان انسان نه حیوان تکامل یافته به جهان معرفی کند. گاهی اوقات باید شهید سلیمانی‌هایی و شهید رئیسی‌هایی بروند تا یک لحظه همه چشم‌ها متوجه شوند که این انقلاب موفق است.
 
وی با بیان اینکه انقلابی که یک طلبه سید را بالا می‌برد و آیت‌الله رئیسی می‌شود و به بشریت نشان می‌دهد، انقلاب موفق است، افزود: رهبر عظیم‌الشأن یک پیام برای درگذشت این مرد بزرگ صادر فرمود و ۲۲ ویژگی اصیل انسانی برای این مرد شمرد در حالی که رئیس جمهور آمریکا سگ بازی و قماربازی می‌کند که شهید سلیمانی فرمود‌ای ترامپ قمارباز حریف تو من هستم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری برخی از این ۲۲ ویژگی را برشمرد و افزود: انقلاب ما موفق است، چون به بشریت نشان می‌دهد پرچم‌هایتان از هند تا آمریکا جنوبی نیمه افراشته کنید که یک انسان فرهیخته و پروبال گرفته در مکتب خاتم انبیا محمد (ص) دارد از این عالم رخت برمی‌بندد. برای همه بشریت عزاست. عزای اینکه یک انسان کمال یافته را از دست می‌دهد.
 
وی شهید آیت‌الله رئیسی را عالمی دانست که دین می‌پرورد و سپس افزود: این شهید بزرگوار عالمی متواضع بود. عالم باید پرورده شود تا وقتی صحبت می‌کند بگوید من طلبه‌ای بیش نیستم. ما چنین کسی را از دست دادیم. رهبر معظم در پیام خود شهادت دادند که شهید آیت‌الله رئیسی مجاهد، مردمی و با کفایت بود و افتخاری که همیشه خیلی به آن می‌نازید خادم الرضا (ع) بود.
 
امام جمعه شیراز همچنین شهید آیت‌الله رئیسی را شهیدی فداکار، پرتلاش، خدمتگزار، صمیمی، خستگی‌ناپذیر و مخلص توصیف کرد و افزود: اگر این ویژگی‌ها در کسی جمع شود، جا دارد که از او تقدیر شود و نهایتا در خصوص شهید رئیسی رهبری مطلبی را فرمودند که نظیر آن را امام در شهادت شهید بهشتی فرمود که از شهادتش دردناکتر برای ما این بود که مظلوم بود. سخن نا به حق برعلیه شهید رئیسی بسیار گفتند، طعن و کنایه برایش بسیار زدند ولی استوار مثل کوه ایستاده بود.
 
وی اظهار کرد: هدف دوم انقلاب اسلامی تربیت چنین انسان‌هایی است که امروز در گستره حکومت اسلامی ما از این چهره‌ها کم نیستند و ما افتخار می‌کنیم که خون شهدا و زحمت‌های امام راحل ما اثر کرده است و در دهه هشتاد و نودی‌ها هم دیده می‌شود و دهه هفتادی‌ها بر مسند خدمت هستند و می‌بینیم که به حمدالله خوب خدمت می‌کنند و از بزرگان خود الگو گرفته‌اند.
 
آیت‌الله دژکام هدف دیگر انقلاب اسلامی را تشکیل جامعه و اجتماعی اسلامی عنوان کرد و افزود: ما حکومت تشکیل داده‌ایم که اجتماع بشری رنگ و بوی دینی بگیرد. به صورت فردی ممکن است کسی فرهیخته شود، اما می‌خواهیم جامعه را به این سمت ببریم. برای این که جامعه اسلامی شکل بگیرد یک کار بزرگ و عظیم شهید آیت‌الله رئیسی راحل شروع کرد در حالی که دیگران بر طبل ناامیدی میک‌وفتند، اما ایشان به میدان آمدند و گفتند من توکل بر کسی می‌کنم که دشمن را نابود می‌کند. دشمنان گفتند شما را محاصره و چنان تحریمتان می‌کنیم که ایران دیگر نتواند ادامه دهد، اما ایشان فرمود من با توکل بر خدا همه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنم. همان‌هایی که سازشکارانه می‌خواستند کاری کنند برای کشور بدهی گذاشتند و رفتند ولی این مرد مبارزه کرد و بدهی آنها را پس داد.
 
بنابه گفته نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز این قضیه هولناک که پیش آمده بود به عنوان کشتی‌بان جمهوری اسلامی آرامش دادند که در مسیر حرکت امت اسلامی و کشور هیچ وقفه‌ای رخ نخواهد داد. تحقق این وعده رهبر گرانقدر دو جهت دارد، یکی اینکه ملت عظیم‌الشأن مثل همیشه پای کار انقلاب، اسلام، نظام اسلامی، اهداف رهبری و اهداف نظام محکم ایستاده باشند و آنچه را که وظیفه ملت است، درست انجام دهند.
 
آیت‌الله دژکام بیان کرد: امروز در این نماز جمعه اولی که بعد از شهادت رئیس جمهور فقید اقامه می‌شود، می‌خواهیم به محضر رهبر انقلاب اسلامی بگوییم که پیام تشییع پیکر شهدای خدمت و شهید جمهور همین بود که شما فرمودید و ما هم به عنوان نمازگزاران جمعه و به عنوان نماینده‌ای از همه این ملت امروز با صدای رسا دوباره پیمان می‌بندیم که پای عهدمان می‌ایستیم و برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان برای انجام هر کاری که وظیفه دینی، الهی و انقلابی ما است محکم ایستاده‌ایم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:، اما یک ستون دیگر این کار که باید شکل بگیرد، آن است که در این مدت مختصر بین امروز تا انتخابات، تمامی خدمتگزاران درون دولت، مدیران، مسئولان و همه مجموعه‌های دیگر نظام شامل قوه قضائیه، مجموعه مجلس شورای اسلامی باید محکم، بدون اینکه خدایی نکرده اختلافی، تقابلی و تزاحمی بین آرای این بزرگواران دیده شود، در ادامه مسیر خدمت رئیس‌جمهور فقید و شهید برای تحقق اهدافی که یک لحظه درنگ هم برای ما امروز خطا و گناه است، حرکت کنند، زیرا دشمن ایستاده است و نگاه می‌کند تا یک لحظه درنگ ما را ببیند و خوشحال شود.
 
وی از مسئولان خواست تا دشمن را شاد نکنند و مانند شهید رئیسی محکم پای کار ایستاده و کار بر روی زمین مانده را به اتمام برسانند و سپس افزود: این مطالبه، حمایت و همکاری مردم از مجموعه مدیران و مسئولان است. به نظر می‌رسد اگر قبل از این در فضای مجازی گله و حرف‌هایی بود الان حرام است. بالاخره کشور به اندازه کافی دچار مشکل است، مگر از دست دادن رئیس‌جمهور آن همچنین رئیس جمهوری، شوخی است؟ اگر کسی خدا را می‌شناسد، چنین کار‌هایی نکنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها