رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس مطرح کرد؛

شگفتی‌ کارشناسان نظامی جهان از عملیات «الی بیت‌المقدس»

سردار «بایرامی» گفت: نیرو‌های بعثی و تحلیلگران نظامی، از کار بزرگ رزمندگان ایرانی کاملا شگفت‌زده شدند؛ به‌طوری که در جریان این عملیات، حدود ۲۰ هزار نیروی بعثی خود را تسلیم نیرو‌های ایرانی کردند.
کد خبر: ۶۶۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ - 25May 2024

آزادسازی خرمشهر برگرفته از تفکر جهادی و انقلابی بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ‌دوم بسیجی «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، طی سخنانی تفکر جهادی و انقلابی را عامل پیروزی در عملیات «إلی بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر دانست و اظهار داشت: خرمشهر در حالی از دست صدامیان آزاد شد که رزمندگان ایرانی در آن مقطع برخی ملزومات را به اندازه کافی نداشتند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه پیروزی در عملیات «إلی بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر موجب تعجب و شگفتی کارشناسان نظامی و سیاستمداران کشور‌های استکباری شد، افزود: این پیروزی در اثر معامله رزمندگان با خداوند و تدابیر درست فرماندهان و اتحاد همه نیرو‌ها به ارمغان آمد.

سردار بایرامی اضافه کرد: همان‌گونه که خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: «اگر شما در نیت خود ثابت قدم بمانید، قطعاً من شما را یاری خواهم کرد»، در عملیات «إلی بیت المقدس» نیز رزمندگان اسلام در نیت خیر خود، در راه خداوند ثابت قدم ماندند تا جایی که وعده الهی محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه معامله با غیرخدا موجب شکست می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز نیز راه برون‌رفت از مشکلات کشور توکل و تکیه برخداوند بوده و شیوه آزادسازی خرمشهر باید الگوی مسئولان باشد.

بایرامی با اشاره به این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر این‌که شما می‌توانید کار‌های بزرگی انجام دهید که دور از ذهن خیلی افراد باشد، ابراز کرد: اگر انسان دارای انگیزه الهی و بزرگ باشد، با تحمل سختی‌ها می‌تواند کار‌های بزرگی مانند فتح خرمشهر را به ارمغان آورد و پیروزی عملیات «إلی بیت المقدس» نیز به واسطه تفکر انقلابی و جهادی برخاسته از آیات ناب الهی حاصل شد.

سردار بایرامی با اشاره به اینکه در شب دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ قرارگاه‌های قدس، نصر و فتح با همکاری و هماهنگی نیرو‌های ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج، ژاندارمری و کمیته توانستند با عبور از موانع سخت، خود را به جاده اهواز - خرمشهر برسانند، افزود: گردان‌های نظامی ایرانی در این شب، بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی کردند و در جا‌هایی توانستند پشت دشمن بعثی قرار گیرند و در مجموع پس از چند مرحله و عبور از موانع، حدود ۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغال‌شده را آزاد کردند.

وی عنوان کرد: نیرو‌های بعثی و حتی تحلیلگران مسائل نظامی، از این کار بزرگ رزمندگان ایرانی کاملا شگفت‌زده شدند؛ به‌طوری که در جریان این عملیات، حدود ۲۰ هزار نیروی بعثی خود را تسلیم نیرو‌های ایرانی کردند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه صدام با ارتش مجهزی که داشت، تصور می‌کرد سه روزه خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد و یک هفته‌ای نیز به تهران خواهد رسید، گفت: پیروزی عملیات «إلی بیت‌المقدس» و فتح خرمشهر کاملا معادلات جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها