فعال فرهنگی خوزستان:

افتخارات حماسی سرزمین‌مان را با زبان هنر متجلی کنیم

کیانی گفت: بیشتر کشورهای جهان در صفحات تاریخ خود به دنبال کلمات و سطرهایی از افتخارات کشور خود هستند و این در حالی است که سراسر تاریخ کشور ما افتخار و حماسه است. با نگاه عمیق روشنگر و حقیقت‌جو هنرمند می‌توانیم مباحث گره‌خورده با افتخارات حماسی سرزمین خود را با زبان هنر متجلی کنیم.
کد خبر: ۶۶۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ - 25May 2024

افتخارات حماسی سرزمین‌مان را با زبان هنر متجلی کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، «رضا کیانی» فعال فرهنگی استان خوزستان امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای به اهمیت مناسبت‌هایی همچون سوم خردادو چهارم خرداد پرداخت و اظهار داشت: به تصویر کشیدن قهرمانان دفاع ‌مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر از جانب هنرمندان، ادیبان و اهالی رسانه مسئولیت آن‌ها را در برابر نسل امروز و نسل‌های بعدی دوچندان می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که هم‌اکنون و با گذشت زمان باید به ناگفته‌های پیشکسوتان عرصه دفاع ‌مقدس دست پیدا کنیم، افزود: باید به آن‌ها از زاویه هنر در یک فعالیت خلاقانه هنری بپردازیم.

این کارشناس امور فرهنگی با اشاره به این‌که در حوزه هنرهای نمایشی، سینما و سایر شاخه‌های ادبی و هنری به مساله آزادسازی خرمشهر پرداخته شده، بیان داشت: اهرم هنر و هنرمند تولید اثر است و هنرمند باید با تولید اثر حرف خود را بزند.

کیانی با تاکید بر این‌که مستندنگاری‌ در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر بیشتر تقویت‌ شود، گفت: پیشکسوتان عرصه مقاومت و راویان دریادل و حماسه‌آفرینی در خرمشهر هستند که خاطرات بسیاری از روزهایی که توام با آه و اشک و سوز و آتش و امید بوده، دارند. از این رو، خاطرات پیشکسوتان عرصه مقاومت که در حماسه آزادسازی خرمشهر در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند باید توسط هنرمندان ثبت شود.

این فعال فرهنگی و هنری با بیان این‌که باید نگاه پویا و روزآمد داشته باشیم، افزود: مستندات جدید و ناگفته‌هایی را که پیرامون حماسه آزادسازی خرمشهر به دست می‌آوریم را باید بتوانیم در دل آثار هنری و ادبی امروزی به مخاطب ارایه دهیم.

وی با بیان این‌که حوزه حماسه بخش درخور اعتنایی از ادبیات و هنر هر کشور است، یادآور شد: بیشتر کشورهای جهان در صفحات تاریخ خود به دنبال کلمات و سطرهایی از افتخارات کشور خود هستند و این در حالی است که سراسر تاریخ کشور ما افتخار و حماسه است. با نگاه عمیق روشنگر و حقیقت‌جو هنرمند می‌توانیم مباحث گره‌خورده با افتخارات حماسی سرزمین خود را با زبان هنر متجلی کنیم.

کیانی ادامه داد: آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس باید مورد تحلیل نیز قرار بگیرند، زیرا خلق آثار هنری در این خصوص باید با پیوستگی و پایداری تداوم پیدا کند و تقویت شود.

این هنرمند هنرهای نمایشی با بیان این‌که باعث خرسندی و امید است که نسل امروز نیز دغدغه تجلی حماسه‌های ملی را دارد و با تاکید بر این‌که انگیزه نسل امروز باید تقویت شود، اضافه کرد: از این رو، تولید آثار هنری در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر می‌تواند تاثیر خود را بر فضای فکری و فرهنگی جامعه به نحو مطلوبی برجای بگذارد.

وی با بیان این‌که حماسه آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای روشن از وحدت کلمه، نیت خالصانه و دمیدن روح حماسی مبتنی بر ایمان بود، افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر در شرایط و برهه‌ای حساس از تاریخ ایران سرافرازانه رقم خورد. جان‌های عزیزی که در راه آزادسازی خرمشهر و سربلندی و عزت ایران فدا شدند، در واقع تجلی بی‌نظیری از روحیه ایمان، غیرت و وحدت بین نیروهای سپاه و نیروهای ارتش در عملیات فتح‌المبین بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار