فرمانده سپاه قدس استان گیلان:

هریک از شهدای خدمت یک حاج قاسم در حوزه مسئولیتی خود بودند

سردار «دامغانی» با بیان اینکه هر یک از شهدای خدمت یک حاج قاسم در حوزه ماموریتی و مسئولیتی خود بودند گفت: خلوص نیت، پرتلاش بودن و ولایتمداری از ویژگی‌های شهیدان سلیمانی، رجایی و بهشتی و رئیسی بود.
کد خبر: ۶۶۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵ - 25May 2024

هریک از شهدای خدمت یک حاج قاسم در حوزه مسئولیتی خود بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قدس استان گیلان در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در سپاه قدس گیلان با حضور پایوران و مدیران دستگاه‌های استان ضمن گرامیداشت همه شهدا، شهدای سوم خرداد عملیات بیت‌المقدس به‌ویژه ۲۶۰ شهید گیلان در عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اهمیت حماسه سوم خرداد در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس با تغییر جهت‌گیری جنگ و موازنه قدرت به‌نفع نظام جمهوری اسلامی آثار و برکات فراوان را برای کشور خلق کرده است.

سردار دامغانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: شهادت شهدای خدمت و تشییع چند میلیونی این خادمین ملت نشان از درک مردم نسبت به خدمت مسئولین دارد و متوجه شدند که در نظام اسلامی مسئولینی هستند که به معنای واقعی خدمتگزار هستند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی مولد چنین انسان‌های خادم و وارسته و خدمتگزار است که می‌تواند الگو برای جهانیان باشد افزود: هر یک از شهدای خدمت یک حاج قاسم در حوزه ماموریتی و مسئولیتی خود بودند؛ شهادت‌ها علاوه بر اینکه انسان را از غفلت نجات می‌دهد موجب انسجام ملی و خلق حماسه و حرکت عظیم نیز می‌شود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان ادامه داد: کسی که خالصانه با نیت الهی به مردم خدمت کند در واقع با آمریکا مبارزه می‌کند و اگر در این مبارزه و مسیر، اتفاقی برای او رقم بخورد قاعدتاً شهید محسوب می‌شود.  

سردار دامغانی از ویژگی بارز سیدالشهدای خدمت را دوری از تکبر و غرور در دوران مسئولیت عنوان کرد و گفت: اخلاق، رفتار و منش وی در قامت ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری متواضعانه و به‌دور از هر تکبر در ارتقای منصب بوده است؛ ایشان ذوب در ولایت بودند و از مصادیق ذوب در ولایت شهید رئیسی ایجاد وحدت قوا (از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب) است.
 
وی به مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیما و صبوری شهید رئیسی در برابر توهین‌ها و اهانت‌ها اشاره و بیان کرد: سیدالشهدای خدمت شهیدگونه زندگی کرد و تقوای حقیقی را با رعایت حدود الهی و تقوا در مناظره‌ها در نظر گرفت؛ خلوص نیت، پرتلاش بودن و ولایتمداری از ویژگی‌های شهیدان سلیمانی، رجایی و بهشتی و رئیسی بود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان به اقتدار رئیس جمهور شهید در بالا بردن قرآن کریم و عکس شهید حاج قاسم سلیمانی در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: تواضع، خضوع، ساده‌زیستی و حضور در میان مردم روستا‌ها از ویژگی‌های شاخص ایشان بود.

سردار دامغانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی وزیر امور خارجه شهید امیرعبداللهیان اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان برای اقتدار نظام اسلامی به رعایت پروتکل‌ها بسیار تاکید داشت.

وی با تاکید بر ضرورت بازگویی خدمات ارزنده شهید امیر عبداللهیان در محور مقاومت ادامه داد: در توئیت یک فرد آمریکایی نوشته شده بود: «امیرعبداللهیان تیزبین‌ترین و موفق‌ترین دیپلمات‌های تاریخ است» و یک پژوهشگر  معروف لبنانی نیز گفته بود «اگر عبداللهبان دیپلمات نبود فرماندهی در طراز حاج قاسم می‌شد».  

فرمانده سپاه قدس استان گیلان از شهادت سردار موسوی و دیگر شهدای خدمت نیز سخن گفت و بیان کرد: حقیقتا شهدا بیهوده شهید نمی‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار