در دیدار با سفیر کویت در ایران با استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت‌های ایران و کویت تعاملات را گسترش و تحکیم می‌بخشد

نظری گفت: جمهوری اسلامی ایران و کویت به دلیل همسایگی و اشتراکات دینی، منافع مشترک زیادی دارند که می‌طلبد با استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور، روابط را گسترش داده و تحکیم ببخشیم.
کد خبر: ۶۶۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱ - 27May 2024

استفاده از ظرفیت‌های ایران و کویت تعاملات را گسترش و تحکیم می‌بخشدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «بدر عبدالله المنیخ» سفیر کویت در ایران و «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در مشهد با یکدیکر دیدار و بر گسترش تعاملات تاکید کردند.  

نظری در این دیدار ضمن بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباطات بسیار گسترده در همه زمینه‌ها با کشور‌های همسایه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کویت به دلیل همسایگی و اشتراکات دینی، منافع مشترک زیادی دارند که می‌طلبد با استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور، روابط را گسترش داده و تحکیم ببخشیم.

وی حوزه‌های زیارت، گردشگری و توانمندی‌های درمانی مشهد را از جمله حوزه‌های مستعد گسترش روابط برشمرد و گفت: آمادگی داریم با توجه به توانمندی‌ها و امکانات استان و مشهد، زمینه گسترش روابط در بخش‌های مختلف را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تولیدات صنعتی دارویی، تجهیزات پزشکی و صنایع معدنی و محصولات زعفران و پسته از بخش‌های بسیار مهمی است که خراسان رضوی در آن از ظرفیت خوبی برخوردار است.

بدر عبدالله المنیخ نیز در ادامه این دیدار ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان ابراز داشت: در حادثه اخیر شخصیت‌های برجسته‌ای که روابط خوبی با حوزه‌های دیپلماتیک داشتند را از دست دادیم که در روابطشان به جز تواضع و اخلاق نیک از آنها چیزی ندیدیم.

سفیر کویت در ایران گفت: شهر مشهد پتانسیل‌های بسیاری زیادی برای همکاری دارد و می‌توان برای همکاری گسترده‌تر بین کویت و ایران و به صورت ویژه با شهر مشهد زمینه‌ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: وجه اشتراک بسیار زیادی بین کویت و ایران وجود دارد که می‌توان از آنها برای گسترش روابط دو کشور استفاده بکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار