دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اقتدار نیرو‌های مسلح در برقراری امنیت

برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در پنج استان و هفت شهر مختلف به صورت زنجیروار و بدون فاصله‌ی زمانی، اقتدار نهاد‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشید.
کد خبر: ۶۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ - 27May 2024

سر بلندی نیرو‌های مسلح در ماراتن امنیت؛ خون از دماغ کسی نیامدگروه اجتماعی دفاع‌پرس: با اعلام خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان در سانحه هوایی، بلافاصله کشور غرق در ماتم و عزا شد. از همان ابتدا قابل پیش‌بینی بود که مراسم تشییع رئیس جمهور و شهدای خدمت، دریایی از عزاداران را به خیابان می‌کشد. طبعا در چنین وضعیتی تامین امنیت تک تک مردم برای حضور در مراسم تشییع مهم‌ترین ماموریت دستگاه‌های امنیتی در کشور است.

برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در پنج استان و هفت شهر مختلف (تبریز، قم، تهران، بیرجند، مشهد، شهرری و مراغه) به صورت زنجیروار و بدون فاصله‌ی زمانی، عملا اقتدار نهاد‌های امنیتی و بویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشید.

در همین شرایط دشمن بار‌ها کوشید با انتشار خبر ترور فرمانده کل انتظامی کشور به القای ناامنی بپردازد و مردم را برای حضور در مراسم تشییع با تردید مواجه کند. در حالی که سردار رادان به دلیل سنگینی مسئولیت تامین امنیت فرصتی برای حضور در مراسم تشییع نداشت، همین مساله هم دستمایه فضاسازی معاندان قرار گرفت.

اکنون که حضور بی‌نظیر ملت ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت دنیا را مات و مبهوت کرده، باید یادآور شد که این حماسه مرهون تلاش و فداکاری نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی برای تامین امنیت به بهترین شکل ممکن است. 

الحق و الانصاف هم با وجود حضور میلیون‌ها ایرانی عزادار در خیابان، بحمدلله خون از دماغ کسی نیامد. نباید فراموش کرد که هماهنگی دستگاه‌های مختلف نظامی و امنیتی به دنبال وقوع سانحه غیرمنتظره برای رئیس‌جمهور و همراهان در کوتاه‌ترین زمان محقق شد.

علاوه بر این، در بحبوحه حضور گسترده مردم در خیابان‌های ۵ استان کشور، هیئت‌های دیپلماتیک از ۶۰ کشور مختلف برای ابراز هم‌دردی و عرض تسلیت راهی کشورمان شدند. تامین امنیت میهمانان بین‌المللی سنگینی ماموریت دستگاه امنیتی کشور را دو چندان کرد. با این حال حافظان امنیت این ماموریت را نیز به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساندند.

حضور مردم؛ عنصر امنیت‌ساز

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، در پاسخ به سوالی مبنی بر برقراری امنیت مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در استان‌ها و شهرهای مختلف اظهار داشت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت خود بزرگترین عنصر امنیت ساز است. 

وحیدی خاطرنشان کرد: تلاش‌های دستگاه‌های مربوطه به رقم‌ برنامه‌ریزی‌هایی که می‌توانست توسط برهم‌زنندگان امنیت صورت گیرد در کمال امنیت و آرامش برگزار شد و این نشان دهنده ثبات، اقتدار و قدرت در کشورمان است.

سعید نوروزی پور

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها