دبیرکل بنیاد هابیلیان:

گروهک‌های تروریستی با حمایت دولت‌های غربی جنایت می‌کنند

دبیرکل بنیاد هابیلیان، غرب و آمریکا را مسببان اصلی اقدامات تروریستی در ایران دانست و گفت: ما دنبال این هستیم که دولت‌های حامی این گروه‌های تروریستی را محکوم کنیم؛ چون تمام این اقدامات در سایه حمایت دولت‌ها انجام می‌شود و تا دولتی پشت سر گروهک‌های تروریستی نباشد، آن‌ها نمی‌توانند این‌گونه فعالیت کنند.
کد خبر: ۶۶۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ - 27May 2024

گروهک‌های تروریستی با حمایت دولت‌ها جنایت می‌کنندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید محمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید «حسین سرسنگی»، اظهار داشت: من ۱۹ سال است با خانواده‌های شهدای ترور در شهر‌های مختلف دیدار کرده‌ام، امکان ندارد کسی شهید شود و خصوصیاتی متفاوت از بقیه نداشته باشد. خداوند متعال به او پاداش می‌دهد و او را انتخاب می‌کند. خدا رحمت کند حاج قاسم سلیمانی را که شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست.

دبیرکل بنیاد هابیلیان به مجاهدت‌های پدر خود شهید حجت‌الاسلام «سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد» اشاره کرد و گفت: ما می‌دانستیم مسیری که پدرمان می‌رفت، به شهادت ختم می‌شود. شهادت وی هم به دست منافقین و با شیوه انتحاری بود. از زمان شهادت پدر من تا کنون، این خط ترور همچنان ادامه دارد.

هاشمی‌نژاد به تشریح فعالیت‌های بنیاد هابیلیان پرداخت و تصریح کرد: ما در مشهد مجموعه‌ای را به‌راه انداختیم؛ بنابراین اکنون می‌بینید که بعد از چهار دهه، سران گروهک منافقین محاکمه می‌شوند، خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان تروریسم که سند‌های جنایات گروه‌های تروریستی هستند، نقش بسزایی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به این‌که برای خیلی‌ها سؤال است که چرا اکنون دادگاه رسیدگی به جنایات سران منافقین بعد از چهار دهه دارد برگزار می‌شود، گفت: این موضوع یک کار انجام‌نشده در کشور بوده و علیه سرکردگان این گروه‌های تروریستی هیچ اقدامی صورت نگرفته بود. ما هر جا که برای پیگیری این موضوعات می‌رفتیم، می‌گفتند حکم قضایی شما کجاست؟ این گروهک شاکی نداشتند. شاکی خصوص آن‎ها ما هستیم؛ بنابراین باید ابتدا در جایی که این جنایت انجام شده، دادگاه تشکیل شده و حکم صادر شود، سپس پلیس بین‌الملل بر اساس آن حکم اقدام می‌کند.

هاشمی‌نژاد با بیان این‌که سال ۱۳۸۴ که ما بنیاد هابیلیان را بنا نهادیم، حتی آماری از شهدای ترور نداشتیم؛ بنابراین ۲ سال کار پژوهشی انجام دادیم که لیست ۱۷ هزار شهید ترور گردآوری شد، بیان داشت: بنیاد هابیلیان اقدامات متعددی در سطح ملی و بین‌المللی انجام داده است. چند همایش و کنگره برگزار کرده است و موضوع شهدای ترور در بین مقامات تثبیت شد. همچنین همکاران ما پنج تا شش سال به دنبال محدودکردن گروهک تروریستی منافقین بودند.

وی افزود: تظلم‌خواهی و برگزاری دادگاه را از قوه قضائیه خواستیم و بالاخره این پرونده به جریان افتاد و برای بیش از ۱۰۰ نفر از سران منافقین ثبت شکایت شده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان، غرب و آمریکا را مسببان اصلی اقدامات تروریستی در کشور دانست و گفت: ما دنبال این هستیم که دولت‌های حامی این گروه‌های تروریستی را محکوم کنیم؛ چون تمام این اقدامات در سایه حمایت دولت‌ها انجام می‌شود و تا دولتی پشت سر گروهک‌های تروریستی نباشد، آن‌ها نمی‌توانند این‌گونه فعالیت کنند. دولت‌ها هم زمانی محکوم می‌شوند که این گروهک‌ها در محاکم ما محکوم شوند.

خاطرنشان می‌شود؛ «حسین سرسنگی» ۱۶ فروردین سال‌جاری در حمله گروهک تروریستی جیش العدل (جیش‌الظلم) به چند نقطه از استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار