مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اعلام کرد؛

برگزاری یازدهمین سوگواره ملی تعزیه در روستای ده زیار

«روحی» گفت: یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان ۱۲ تا ۲۲ خردادماه امسال در این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ - 27May 2024

برگزاری یازدهمین سوگواره ملی تعزیه در روستای ده زیار

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محسن روحی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش اعظم کار با اهالی روستای ده‌زیار است و دستگاه‌های اجرایی نقش جزئی دارند و از قدیم مراسم سیدالشهدا (ع) مردمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه ابراز ارادت به امام حسین علیه السلام، تعزیه پیشینه هنری زیادی در ایران دارد، افزود: روستای ده‌زیار هویت جدیدی در حوزه تعزیه تجربه می‌کند و هر سال سوگواره هم از نظر تعداد گروه‌های هنری و هم حضور مردم رونق بیشتری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های ما در این دوره این بود که برخی از هویت‌های جدید روستا‌ها ایجاد شود که بخشی از کار با نامگذاری روز‌ها و بخش دیگر بحث فرهنگی است و از جمله سوگواره تعزیه ده‌زیار و مراسم شیون عرشیان در شهر خانوک است که تاسوعا و عاشورا با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر برگزار می‌شود.

روحی با بیان اینکه حرکت خوبی در ده‌زیار آغاز شده و باید این هویت بر مبنای ابراز ارادت به سیدالشهداء تقویت شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم گروه‌های هنری تعزیه در شهر خود برنامه دارند، زمان برگزاری سوگواره ایام ارتحال امام خمینی (ره) انتخاب شده است.

روحی اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم انجمن تعزیه استان کرمان را راه‌اندازی کنیم، زیرا هنرمندان این عرصه حرف زیادی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار