رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران:

طرح شهید آرمان با ظرفیت ۱۵۰ هزار نوجوان آماده برگزاری است

حجت الاسلام «شیرنژاد» گفت: هدف گذاری طرح شهید آرمان تشکیل یک جامعه مخاطب ۱۵۰ هزار نفری معادل ۱۰ درصد دانش آموزان تهران است.
کد خبر: ۶۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲ - 28May 2024

طرح شهید آرمان با ظرفیت ۱۵۰ هزار نوجوان آماده برگزاری استبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست هماهنگی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق شهر تهران و ستاد طرح شهید آرمان پیش از ظهر امروز با محوریت اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه درمدارس که در سالن جلسات مجتمع ایوان ری برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام «محمدحسین پورثانی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی اظهار داشت: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از تفاوت‌های آیت الله رئیسی با سایر رؤسای جمهور در واژه استقامت بود، گفت: وعده الهی این است که اگر استقامت داشته باشید، ملائکه برای شما نازل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محدود به ساعات درسی و مدارس نمی‌داند، افزود: در این سند آمده است که مدرسه کانون تربیت محله و دانش آموز باید در ۶ ساحت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... تقویت شود. درب آموزش و پرورش و مدرسه امروز برای تمام دغدغه‌مندان جمهوری اسلامی و مسائل فرهنگی باز است.

حجت الاسلام پورثانی افزود: برخی از اقداماتی که امروز توسط طرح شهید آرمان دنبال می‌شود، در گذشته یک آرزو بود. برای این اتفاق افراد مختلف از آموزش و پرورش و شهرداری تهران پای کار آمده و همکاری داشتند. در این راستا خون شهید آرمان قطعاً به ما کمک خواهد کرد. امروز در عصر تمدن به گونه‌ای شهید آرمان، شهید عجمیان و ... را به شهادت رساندند که انسان یاد عاشورا می‌افتد. ین شهدای عزیز به انقلابی بودن خود افتخار کردند. در برخی از مواقع برخی از مسئولین تلاش می‌کنند به گونه‌ای سخنرانی کنند که همه راضی باشند، اما این شهدای گرانقدر به انقلابی بودن خود افتخار کردند.

در ادامه نیز حجت الاسلام «علیرضا شیرنژاد» رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانش آموزان یکی از بخش‌هایی است که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. طرح شهید آرمان یک حرکت مسجدی و مدرسه‌ای است. این جلسه آخرین نشست پیش از آغاز پرشورترین دوره تابستانه در شهر تهران است. ستاد طرح شهید آرمان حرکت‌های بسیار گران‌قدر و بی‌نظیری را شکل داد. برنامه اردو‌هایی که سال گذشته در آغاز طرح شاهد بودیم یکی از اتفاقات بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های طرح شهید آرمان درپی هم‌دلی و هم‌افزایی شکل گرفتند، خاطرنشان کرد: تجمع ۱۲ هزار نفری دانش آموزان با حضور شهید جمهور از دیگر اقدامات بی‌نظیر طرح شهید آرمان بود. بیش از ۳۰ هزار دانش آموز برای شرکت در این برنامه داوطلب بودند. شخص رئیس جمهور شهید نیز بار‌ها از برگزاری این برنامه تقدیر کردند. برگزاری این برنامه‌ها و دستاورد‌های گذشته نشان می‌دهد که در تابستان امسال یکی از پرشورترین برنامه‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانش آموز داریم، یادآور شد: هدف گذاری طرح شهید آرمان تشکیل یک جامعه مخاطب ۱۵۰ هزار نفری معادل ۱۰ درصد دانش آموزان تهران است.

حجت الاسلام شیرنژاد افزود: حادثه شهادت رئیس جمهور در این روند اخلال ایجاد کرد. کشور در فضای انتخاباتی به نوعی دچار رخوت می‌شود که باید در طرح شهید آرمان به دنبال از بین بردن آن باشیم. در طرح شهید آرمان به کمک آموزش و پرورش خواهیم رفت. در این مسیر فعالان مردمی در مساجد تمام مناطق تهران پای کار هستند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای شناسایی و ظرفیت‌شناسی تجهیز اردوگاه‌های تابستانه نیز آمادگی داریم و در ستاد طرح شهید آرمان این آمادگی وجود دارد که برای اجرای طرح تابستانه هر الزاماتی را که نیاز باشد تأمین کنیم.

انتهای‌پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها