اعضای ستاد جوانی جمعیت اصفهان با امام جمعه اصفهان دیدار کردند

اعضای ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان اصفهان با امام جمعه اصفهان دیدار کردند.
کد خبر: ۶۷۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰ - 29May 2024

اعضای ستاد جوانی جمعیت اصفهان با امام جمعه اصفهان دیدار کردندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مرضیه استکی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در دیدار اعضای ستاد جوانی جمعیت استان اصفهان با امام جمعه اصفهان، گزارشی از عملکرد و فعالیت های ستاد جوانی جمعیت استان ارائه کرد و اظهار داشت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و ابلاغ آن به استانداری ها، ستاد ویژه ای تشکیل شد که تاکنون حدود 12 جلسه داشته است.

وی افزود: جلسات این ستاد هر ماه در تمام فرمانداری ها تشکیل می شود و مسائل و مشکلاتی که در زمینه فرزندآوری وجود دارد در این ستادها مورد بررسی قرار می گیرد. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان هم چنین به تشکیل هیئت اندیشه ورز در حوزه جمعیت اشاره کرد و گفت: این هیئت به این موضوع رسید که هر شهرستان در زمینه جمعیت مشکلات خاص خود را دارد و باید این مسائل مشخص شود و به سه مسئله مهم در خصوص جمعیت در استان دست یافت.

استکی ازدواج، ناباروری و سقط جنین را سه مسئله احصاء شدن در استان عنوان کرد و ادامه داد: در بین این سه موضوع، مشکل عمده، در زمینه ازدواج است و ذیل این سه موضوع، مسائلی مانند بالا رفتن سن ازدواج ، کاهش نرخ ازدواج، افزایش نرخ طلاق، فاصله بین ازدواج و فرزندآوری ، و فاصله فرزندان اول تا دوم موضوعات مبتلا به در شهرستان ها است.

هم چنین در این جلسه مدیر ثبت احوال استان آمارهایی را ارائه کرد و اظهار داشت: استان اصفهان رتبه 25 را در زمنیه نرخ ولادت در کشور و در نرخ وفات رتبه 15 کشور را دارد، هم چنین این استان در نرخ ازدواج، رتبه 30 و در نرخ طلاق رتبه 22 کشور را دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل مشوق های جمعیتی ارائه شده برای فرزندان سوم به بعد، در حال حاضر استان اصفهان افزایش 10 درصدی در فرزند سوم را دارد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار