سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جلسه دولت:

دولت آماده تعامل حداکثری با مجلس دوازدهم است

حسینی‌پور گفت: دولت آمادگی حداکثری برای همکاری با مجلس جدید در چارچوب تعاملات سازنده را دارد.
کد خبر: ۶۷۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸ - 29May 2024

دولت آماده تعامل حداکثری با مجلس دوازدهم استبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «سید محمود حسینی‌پور» سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: مردم ما خاطرات خوبی را از شهید رجایی در مردمی بودن داشتند، اما همه ما می‌دانیم که عمر شهید رجایی و دولت شهید رجایی ۲۹ روز بود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی سه سال در مدل حکمرانی مردمی‌سازی حل مسائل کشور، سبک جدید مدیریتی را ثبت کردند و ملت بزرگ ایران با حضورشان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا به ویژه رئیس جمهور محبوب نشان دادند که از این سبک مدیریت مردمی، بسیار راضی هستند. این مدل حکمرانی به عنوان یک الگوی برتر قطع و یقین مورد توجه رؤسای جمهور بعدی قرار خواهد گرفت.

حسینی درباره تعامل دولت و مجلس تصریح کرد: ضمن تبریک به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه مجلس، دولت آمادگی حداکثری خود را برای همکاری با مجلس جدید در چارچوب تعاملات سازنده‌ای که میان دو قوه مقننه و مجریه وجود دارد، اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه زنجیره تعاملات دولت و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس برقرار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس یکی از مهمترین مراکز تعاملی و حل مسئله مردم است، امیدوار هستیم با حضور حداکثری مسئولین دولتی و همکاری با نمایندگان بتوانیم در ماموریت جدید مجلس حداکثر همکاری را داشته باشیم و این همکاری در بخش‌های مختلف دولت با دستوری که سرپرست ریاست جمهوری دادند، ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: در نشستی که با آیت‌الله رئیسی در ارتباط با مساله معاونت پارلمانی داشتیم ایشان نکات مهمی را در خصوص تعامل دولت و مجلس بیان کردند. یکی از نکاتی که مطرح کردند این بود که نباید در دولت هیچ‌گونه خلائی در تعامل و ارتباط با مجلس وجود داشته باشد. ایشان همه دولتی‌ها را موظف کردند که تعامل حداکثری با نمایندگان داشته باشند و بر همین اساس برنامه‌ریزی کردیم که این اتفاق مهم را دنبال کنیم.

حسینی‌پور عنوان کرد: به لحاظ حضور شخصیت‌های موثر این مجلس از مجالس دیگر متفاوت است قطعاً در دولت هم رویکرد‌های جدیدی متناسب با شرایط جدید مجلس اتفاق می‌افتد. ما زنجیره تعاملی را با مجلس در تمام سطوح، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تعریف می‌کنیم و امیدوار هستیم که با ایجاد این زنجیره تعاملی بتوانیم تجربه جدیدی را در توسعه کشور با همکاری دوقوه مجریه و مقننه داشته باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها