سرپرست وزارت امور خارجه:

امام خمینی اثبات کرد ورود دین به حاکمیت باعث کارآمدی می‌شود

باقری گفت: امام خمینی هم دانش و بینش و هم توانایی این را داشتند که دین را وارد حاکمیت کنند، امروز بعد از ۳۵ سال به همه اثبات شد که ورود دین به حکومت باعث کارآمدی آن می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ - 29May 2024

امام خمینی اثبات کرد ورود دین به حاکمیت باعث کارآمدی می‌شودبه گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: ما کارکنان و اعضای دستگاه سیاست خارجی امیر دیپلماسی ایران شهید حسین امیرعبداللهیان را از دست دادیم. 

وی افزود: همواره در طول چهار دهه گذشته هرگاه چنین مصیبت‌هایی به کشور ما وارد شده است، با همدلی و همبستگی مردم و توسل به ائمه اطهار تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل شده است. انقلاب ما با خون شهدا بیمه شده است و دشمنان ما هیچگاه نتوانسته اند از این مصیبت‌های وارده توفیقی کسب کنند.

باقری کنی خاطرنشان کرد: ما سربازان خامنه‌ای همچنان سربازان خمینی هستیم و خواهیم ماند، امام خمینی در مسیر حرکت انقلاب اسلامی حرکت ابداعی ایجاد کردند و در طول چند سده بعد از غیبت علمای بزرگی را جهان اسلام به خودش دیده است، اما ویژگی‌های علمی و شخصیتی حضرت امام خمینی اگر نگوییم بی نظیر است قطعا کم نظیر است.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: امام خمینی هم دانش و بینش را داشتند و هم توانایی این را داشتند که دین را وارد حاکمیت کنند، امروز بعد از ۳۵ سال به همه اثبات شده است که ورود دین به حکومت باعث کارآمدی آن می‌شود. بنیانی که امام خمینی گذاشت یعنی همان مردم سالاری دینی ویژگی اصلی و متمایز کننده ایشان نسبت به سایر علمای بزرگ اسلام است.

باقری کنی گفت: کشورها نمی‌توانند سیاست خارجی ایدئولوژیک نداشته باشند، بلکه همه آنها سیاست خارجی ایدئولوژیک خود را دارند، اساس تفکر حضرت امام خمینی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مقوله استقلال است که این بزرگترین و گرانبهاترین هدیه ایشان به کشور بود.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: تدبیری که امام داشتند هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف کشور بود، آنچه توانست مردم را بسیج کند تا در مقابل دشمن بایستند و دشمن را با شکست مواجه کنند، مدیریت امام در جنگ بود.

وی افزود: شالوده و هسته مرکزی سیاست خارجی در تفکر حضرت امام خمینی (ره)، استقلال است و همین نگرش است که امروز برای جمهوری اسلامی قدرت ایجاد کرده است، یک زمانی وقتی خبر حرکت ناو آمریکایی منتشر می‌شد، کشوری که با آمریکا زاویه داشت به فوریت تصمیم خود را تغییر می‌داد، اما در جریان پاسخ کوبنده ایران در وعده صادق به رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که آمریکایی‌ها در اوج وحشت قرار داشتند و خللی به تصمیم ایران وارد نشد.

باقری کنی با بیان اینکه جریان مقاومت اسلامی در منطقه در امتداد انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مسیری که مقاومت در کشور الف یا ب دنبال می‌کند قطعا در جهت منافع آن کشور است. برخی از کشور‌ها باور نمی‌کنند که گروه‌های مقاومت خودشان مستقل از ایران تصمیم می‌گیرند و تصورشان این است که این یک تاکتیک از سوی ایران است.

سرپرست وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در عرصه بین‌المللی بنیانگذار مقاومت بودند و این جریان مقاومت امروز قدرتش و اقتدارش برای همه مردم دنیا مشهود است، مردم غزه که سال‌ها در محاصره قرار داشتند امروز توانسته‌اند قدرت تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی را درمانده کنند و این یکی از نتایج مقاومت است.

وی تصریح کرد: ما با افتخار می‌گوییم سرباز امام خمینی (ره) بوده ایم و امروز هم سرباز امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستیم و خواهیم بود و امروز در محضر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قول می دهیم که در مسیر سیاست خارجی لحظه ای از اطاعت از ولی فقیه کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/۳۷۱

برچسب ها: علی باقری کنی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار