مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بهره‌گیری از ظرفیت جامعه ایثارگری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل کردند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه دفاع مقدس از ظرفیت جامعه ایثارگری که بخشی از بدنه مدیریتی استان را تشکیل می‌دهد بهره ببرند.
کد خبر: ۶۷۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ - 30May 2024

استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در همایش خادمین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان که با حضور مسئولین و اعضای شورای دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز در مرکز تدام عقیدتی امام رضا علیه‌السلام مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از منطق‌های برگزاری این همایش قدردانی از تلاش‌ها و خدمات صادقانه صورت گرفته در سطح شهرستان‌ها در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، افزود: روزهای پرغصه‌ای که غم سنگینی بر دل امت حزب‌الله گذاشت، پشت سر گذاشتیم اما فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلی‌بخش دل ملت ایران و جهان اسلام بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس این منطق که شهدا حاضر و ناظر هستند و از حرکت انقلاب اسلامی و رهروان خود حمایت می‌کنند و بر خدمتگزاران صادق عنایت دارند، قطعا انقلاب اسلامی با تکیه به خون شهیدان، حرکت خود را توفنده و پرشتاب ادامه می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم باید انقلابی‌ترین، مطیع‌ترین فرد نسبت به ولایت و مردمی‌ترین نامزد را به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در عرصه‌ای که شهید آیت‌الله رئیسی خلق کرد مقیاس و تصویر جدیدی از خادمی ملت ارائه شد؛ بر همین اساس کاندیداهایی که برای تصدی مسئولیت ریاست جمهور ثبت نام خواهند کرد باید بررسی کنند که چه میزان به شاخص‌های مدیریتی شهید جمهور نزدیک هستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی بواسطه داشتن خادمینی همچون سیدالشهدای خدمت، باید شاکر خداوند باشند، تأکید کرد: در هر مسئولیت که قرار داریم باید فرصت‌هایی را غنیمت بشماریم و در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم که ولی‌نعمتان انقلاب هستند، ایثار و تلاش داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد قرار داریم و در این ایام عمدتا به یاد امام راحل و شخصیت‌های بزرگ و مجاهدان ایثارگر هستیم. امیدواریم رهرو صادق اولیای دین، شهدا و حماسه‌سازان دفاع مقدس باشیم.

این مقام مسئول بیان داشت: وظیفه ما حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ذکر نام حماسه‌آفرینان آن است و باید یاد شهدا، ایثارکران، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها گرامی بداریم.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: مبنای همایش خادمین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی انسجام و ایجاد حرکت مشترک برای رسیدن به اهداف مشترک است. 

وی گفت: بحمدالله در سطح شهرستان‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد که با محوریت دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که ساختاری مردمی و بسیجی است این ظرفیت‌ها به فعلیت رسیده و اقدامات ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت صورت گرفته است که این روند باید ادامه داشته باشد و تقویت شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان خراسان رضوی که ساختاری کارآمد است با هدف در اهتزاز ماندن پرچم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفته و مسئولین این دفاتر مطالبه‌گر این مهم هستند که تأثیرگذار هم بوده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها در عرصه‌های مختلف مأموریت ورود پیدا کردند و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند، گزارشی از روند احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و مقاومت استان و تخصیص اعتبار جدید به این مهم و آغاز عملیات اجرایی در راستای تکمیل این مرکز ارائه کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در برشماری عرصه‌های موفقیت‌ دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اظهار داشت: تکریم و توجه به یادمان‌های شهدای گمنام به نحوی که طی ۲ سال اخیر ۵۰ یادمان در سطح استان تکمیل و یا احداث شده‌اند، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با تشکیل ستاد با محوریت فرمانداران و نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها و ساختارها، تکریم، تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و فعالان عرصه‌های جهادی، تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس و برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت از جمله این عرصه‌ها است.

وی بر فعال‌سازی یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان و تبدیل آن به قطب فرهنگی با فعال شدن هییت‌امنای این یادمان‌ها، استفاده از ظرفیت ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در راستای پاسداشت ۴۴ مناسبت، تداوم تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در طول سال، نقش‌آفرینی در عرصه تألیف کتاب چراکه تولید آثار ادبی حماسه جاوید دفاع مقدس را ماندگار می‌کند، توجه به حوزه‌های علمی و پژوهشی با ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها، تدوین نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس که باید مستند و علمی باشد جهت استفاده در دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی، فعالیت در حوزه‌های هنری، رسانه و فضای مجازی تأکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجرای ماموریت و برنامه‌های ابلاغی باید ذوابعاد باشند در همین راستا نقش‌آفرینی در همه عرصه‌ها مورد انتظار است که باید هدف‌گذاری شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه دفاع مقدس از ظرفیت جامعه ایثارگری که بخشی از بدنه مدیریتی استان را تشکیل می‌دهد بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار