معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

یادمان‌های شهدای گمنام سنگرهای اصلی انقلاب اسلامی/ فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش است

حجت‌الاسلام‌ گنابادی‌نژاد گفت: یادمان‌های شهدای گمنام سنگرهای اصلی انقلاب اسلامی هستند؛ بر همین اساس این یادمان‌ها باید کانون برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و مناسبتی باشند تا جوانان که آینده‌سازان ایران اسلامی در گام دوم انقلاب هستند حول این امامزادگان عشق گرد هم جمع شوند. 
کد خبر: ۶۷۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷ - 30May 2024

یادمان‌های شهدای گمنام سنگرهای اصلی انقلاب اسلامی/ فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در آیین اختتامیه همایش خادمین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که با حضور مسئولین و اعضای شورای دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در مرکز تداوم عقیدتی امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: امت اسلام در این ایام سوگوار و عزادار شهادت جمعی از خادمین ملت در عرصه خدمت به خصوص آیت‌الله رئیسی است.

وی افزود: دقیق‌ترین تعریف از آیت‌الله رئیسی را رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عروج ایشان داشتند که در پیام معظم له به ۱۶ ویژگی شهید جمهور اشاره شده بود و بعد از آن هم در سخنرانی‌های خود به  ۱۰ ویژگی دیگر سیدالشهدای خدمت اشاره کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: انقلابی و مردمی بودن و دشمن‌شناسی و استکبارستیزی سه ویژگی ممتاز شهید جمهور بود که باعث ماندگاری شهید آیت‌الله رئیسی و حضور میلیونی مردم در تشییع این شهید والامقام و همراهانش در کشور شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس را یک گنجینه می‌دانند که دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ماموریتی را که معظم له در قبال حفظ این گنجینه تعیین کردند و شامل استخراج، مصرف و سرمایه‌گذاری این گنجینه گرانبها است را بر عهده دارید.

وی تأکید کرد: نوع نگاه ما به دفاع مقدس در پیشبرد ماموریت حوزه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید مهم است. اگر نگاه ما همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و به دفاع مقدس برگردیم همه مشکلات کشور حل خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با تأکید بر توجه بیش از پیش به نوجوانان و جوانان در برنامه‌ریزی‌های حوزه دفاع مقدس، ابراز داشت: اگر دفاع مقدس هیچ دستاوردی جز پرورش جوانانی در تراز انقلاب اسلامی نداشته باشد همین یک دستاورد برای ماندگاری ایران اسلامی کافی خواهد بود؛ بر همین اساس باید با تاسی به سیره شهیدان برای نسل آینده سرمایه‌گذاری کنیم. برای جذب جوانان به برنامه‌های حوزه دفاع مقدس با بهره‌گیری از فناوری‌های روز، نوآوری و خلاقیت داشته باشیم چراکه تا فرصت‌سازی نکنیم گرفتار تکرار خواهیم بود.

حجت‌‌الاسلام گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: جلسات ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به دور از تشریفات، منظم و مستمر برگزار شود تا کارآمدی خود را به اثبات برساند.

وی ابراز داشت: برای ماموریت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس طرح و برنامه داشته و بعد به دنبال اجرای آن باشیم. باید برای اجرای هرچه بهتر ماموریت از منابع و امکانات موجود استفاده شود که بحمدالله در شهرستان‌ها امکانات خوبی وجود دارد.

این مقام مسئول بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی را متناسب با اقلیم هر شهرستان در پیشبرد ماموریت مهم دانست.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با تأکید بر توجه بیشتر به حوزه کتاب و تولیدات فضای مجازی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، ابراز داشت: یادمان‌های شهدای گمنام سنگرهای اصلی انقلاب اسلامی هستند؛ بر همین اساس این یادمان‌ها باید کانون برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و مناسبتی باشند تا جوانان که آینده‌سازان ایران اسلامی در گام دوم انقلاب هستند حول این امامزادگان عشق گرد هم جمع شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار