امام جمعه دیواندره:

قیام ۱۵ خرداد بستر پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد

ماموستا مرادی گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بستر و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ را فراهم کرد.
کد خبر: ۶۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ - 01June 2024

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از کردستان ،ماموستا جلال مرادی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دیواندره با تسلیت سالروز رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب امام راحل اظهار کرد: در شأن امام این جمله ناب مقام معظم رهبری یک دایره المعارف معرف و جاهت حقیقی و حقوقی امام (ره) است که می‌فرمایند «امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است».

وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام در چهاردهم خردادماه افزود: این روز یکی از سنگین‌ترین حوادث مصیبت بار دهه‌های اخیر بود و مصیبت رحلت بزرگمرد انقلابی و مجاهد تاریخ ساز و ظلم ستیز، و مجتهد عارف و مردم دوست و الهی، که با خروش مردانه و قیام دلیرانه خود عظیم‌ترین انقلاب دینی را به ارمغان آورد.

۱۴ خرداد یادآور حماسه‌های جاودان ملت ایران در عشق به رهبر فرزانه است

وی تصریح کرد: ۱۴ خرداد یادآور خاطره تلخ رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و یادآور حماسه‌های جاودان ملت غیور ایران اسلامی در عشق به آن رهبر فرزانه است.

ماموستا مرادی همچنین به قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بستر و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ را فراهم کرد و این روز نیز یادآور پایمردی‌ها و دلاوری‌های آزاد مردانی است که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستمشاهی به وجود آوردند.

امام جمعه دیواندره در ادامه به محبت فرزندان پرداخت و عنوان کرد: محبت فرزندان برای پدر و مادر محبت ذاتی است و منظور از محبت ذاتی، ابراز محبت و دلسوزی شدید نسبت به فرزند است که خداوند در قلب پدر و مادر به ودیعه گذاشته است.

وی عنوان کرد: بدیهی است که بطور ذاتی قلب پدر و مادر لبریز از محبت فرزند است و اگر چنین احساس شدیدی در والدین نبود نسل انسانی منقرض می‌شد، زیرا هیچ پدر و مادری نمی‌توانستند بر مشکلات بزرگ کردن فرزندانشان صبر کنند و سرپرستی و تربیت آنان را تا زمانی که بر پای خود می‌ایستند تحمل نمایند.

دین گریزی تهدیدی برای نسل جوان است

وی همچنین به عوامل مؤثر در تربیت فرزندان جهت پیشگیری و واکسنه کردن آنها در سنین جوانی و تکامل رشد روحی از ابتلاء به مرض دین گریزی پرداخت و گفت: دین گریزی و گرایش جوانان به فرهنگ غرب همواره دغدغه‌هایی را برای رهبران دینی، دین داران و خانواده‌های متدین به وجود آورده و تهدیدی برای نسل جوان محسوب می‌شود.

امام جمعه دیواندره اضافه کرد: در دین الهی هیچ عنصر گریزاننده ای وجود ندارد و اگر انسان‌ها به دریافت معارف دینی و درک صحیح از دین حق نائل آیند هرگز از دین نمی‌گریزد.

ماموستا مرادی بر آسیب شناسی نسل جوان و درک او تاکید کرد و یادآور شد: به دلیل آنکه جوان خود را در این سنین غریب و تنها می بیند، اغلب سعی می‌کند علیه سنت‌ها و آداب و رسوم قیام نماید، از والدین خود و جامعه کناره گیری کند و فقط با همسالان خود تماس بگیرد در چنین حالتی، جوان به یک یا چند راهنما نیاز دارد تا او را درک کرده و محرم اسرار و همراز او شوند.

وی اذعان کرد: قطعاً اگر کسی و یا احیاناً پدر و مادر در مقابل تفکرات جوانان واکنش شدیدی از خود نشان دهند، روشن است که جوان دیگر والدین را محرم اسرار خود نمی‌داند و مسائل خصوصی را با آنان در میان نمی‌گذارد پس باید با جوان همراز بود.


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار