معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

گسترش جهانی اندیشه امام خمینی (ره) با ایمان الهی و امید

حجت‌‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: گسترش دکترین امام خمینی (ره) در جهان حاصل ایمان و امید است و شهید رئیسی از شاگردان ممتاز مکتب امامین انقلاب بود که با این دو شاخصه توانست به مردم خدمت کند.
کد خبر: ۶۷۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ - 03June 2024

گسترش جهانی اندیشه امام خمینی (ره) با ایمان الهی و امیدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد که شب گذشته در مسجد جامع تربت‌حیدریه برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل در ایجاد تحول در نظام بشری نیز سرآمد است و ابعاد شخصیتی این بزرگوار به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ از ابن سینا و شیخ طوسی متنوع‌تر و نیز بزرگتر و ضروری است نسل امروز با این زوایای شخصیتی امام آشنا‌ باشند. 

وی تصریح کرد: برجسته‌ترین ویژگی امام راحل جامعیت آن مرد الهی است، در عین حالی که خیلی از بزرگان در فقه، اصول و اخلاق و علم و دانش سرآمد بودند، اما در همه حوزه‌ها به خصوص تجدید حیات اسلام ناب محمدی (ص) که در پیکره ملت ایران و امت اسلامی و بشریت ایجاد کردند، بی‌نظیر بود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امام خمینی (ره) سه تحول بزرگ را از خود به یادگار گذاشتند که یکی از آن‌ عرصه‌ها تحول در ایران اسلامی است و یک حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله سلطنتی که تمام ابرقدرت‌ها از او حمایت می‌کردند و مزدور همه جانبه استکبار بود را با توکل به خدا و کمک مردم ساقط کرد و این چهره ذلت و خواری را از ایران محو کرد و امروز همه ما بر سر سفره آن‌ مرد الهی ارتزاق می‌کنیم. 

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان تاریخ ایران را با مستندات معتبر مطالعه کنند و به هجمه‌های دروغ و تحریف شده‌ای که با طراحی رسانه‌ای آمریکا و انگلیس و اسرائیل پمپاژ می‌شود توجه نکنند، گفت: استکبار جهانی با پول‌های سعودی و برخی امیران ناصالح منطقه هزینه می‌کند تا حقایق وارونه منعکس شوند. 

وی دومین تحول امام راحل را در امت اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: در شرایطی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین در حال فراموشی بود اما امروز به برکت امام راحل و انقلاب اسلامی فلسطین در جهان زنده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: فتوحات حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن، نابودی و سرنگونی صدام در عراق، شکست ارتش سرخ در افغانستان و فروپاشی شوروی و سربلندی جبهه مقاومت امروز به برکت فرهنگ و اندیشه امام راحل و خلف صالح ایشان آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است که در اوج قوت است و در برابر استکبار جهانی ایستادند. 

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد بیان داشت: امام خمینی (رع) تحول سوم را در جهان ایجاد کرد و امروز در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند و دانش‌آموزان دبیرستان‌های آمریکا و اروپا هم به تٱسی از دانش‌آموزان ایرانی به میدان آمدند و از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی اعلام برائت و انزجار می‌کنند و امروز سراسر دنیا به زبان فارسی مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

وی عنوان داشت: چه سیلی از این محکم‌تر که امروز دانشجویان و اساتید برجسته دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به خاطر حمایت از مردم فلسطین و تنفر از رژیم جعلی صهیونیستی بازداشت می‌شوند و در پارلمان فرانسه پرچم فلسطین برافراشته می شود، این‌ها همه به برکت انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی (ره) است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ریشه این دستاوردهای بزرگ امام راحل که نیروی نظامی، پشتوانه سیاسی جهانی، تلویزیون، رسانه و شبکه اجتماعی نداشت، ایمان و امید بود که با ایمان الهی در جامعه توانست همه مردم ایران را بسیج کند تا رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله محو شود و تفکر انقلاب در تمام منطقه نفوذ پیدا کند. 

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ادامه داد: گسترش اندیشه و تفکر و دکترین امام خمینی (ره) در جهان حاصل ایمان الهی و امید است و شهید رئیسی از شاگردان ممتاز این مکتب بود که با این دو شاخصه توانست به مردم خدمت کند. 

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی با استراتژی ایمان و سرمایه امید، قلب ملت ایران و آزادگان عالم را فتح کرد، افزود: همه شاهد بودند که این شهید عزیز در مناظرات انتخاباتی به همه تهمت‌ها، طعنه‌ها و انتقادهای بدخواهان و هجمه دشمنان پاسخی نداد و این حاصل ایمان و امید آن‌ بزرگمرد بود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ابراز داشت: اگر برخی سیاسیون، افق پرواز آن‌ها کشورهای اروپایی و آمریکایی است، رئیس جمهوری داشتیم که روستا، کارگر و مردم و خدمت به کشور برای او اولویت داشت و در خدمت‌گذاری خستگی‌ناپذیر بود و در همین مسیر هم به شهادت رسید و مقصد پروازش فتح قلوب مردم و کسب رضایت الهی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار