فرماندار شهرستان فراشبند:

بازخوانی اندیشه و مکتب امام خمینی(ره) به نسل جدید، نیاز مبرم جامعه است

«وامق» با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: آنچه در این برهه از زمان نیاز مبرم احساس می‌شود اجرای بازخوانی اندیشه و مکتب امام به نسل جدید جامعه است.
کد خبر: ۶۷۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰ - 05June 2024
بازخوانی اندیشه و مکتب امام خمینی به نسل جدید، نیاز مبرم جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «مجید وامق» فرماندار فراشبند به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی که به رهبری امام راحل شکل گرفت با رویکرد اعتقادی بود و تفاوت این انقلاب با دیگر انقلاب‌هایی که در دنیا رخ داده است این است که انقلاب‌های دیگر دنیا با نگاه و رویکرد سیاسی و مادی شکل گرفته که برخی از آنها موفق نبوده‌اند ولی انقلاب اسلامی با نگاه و گرایش دینی و مکتب الهی و اسلامی و همچنین مردمی بودن و متکی بر معنویات، روز به روز به قدرت و اقتدار آن افزوده می‌شود و راه را برای تحقق وعده الهی و زمینه‌سازی ظهور هموار می‌کند.
 
 وامق در ادامه جهت اثبات این موضوع با تاسی از آیات قرآن و روایات معصومین و نقش ایرانیان در آخرالزمان و وصل انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) تحلیل نمود.
 
 فرماندار فراشبند در ادامه خواستار ضرورت بازخوانی و بازگویی مستمر آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) شد و گفت: زنده و زاینده بودن هر مکتب و اندیشه‌ای به آن است که توسط هر نسلی بازخوانی شود وگرنه آن مکتب نه تنها تاریخ ساز نخواهد بود بلکه کم کم فسیل می‌شود و به موزه تاریخ سپرده خواهد شد. 
 
بنابه گفته وامق، اندیشه امام دارای جوهره زایندگی ست و دلیل آن این است که در چهار حوزه معرفتی عرفان، فلسفه، فقه و سیاست ریشه دوانیده است و در هم تنیدگی این چهار معرفت به آن اندیشه و مکتب، صلابت خاصی بخشیده است.
 
فرماندار فراشبند اذعان داشت: آنچه در این برهه از زمان نیاز مبرم احساس می‌شود اجرای بازخوانی اندیشه و مکتب امام به نسل جدید جامعه است.
 
 وی گفت: در ادوار گذشته افراد مغرض و معلوم الحال سعی در تحریف اندیشه‌های امام را داشتند و این روند در راستای منافع شخصی و حزبی به نفع خودشان تفسیر و تبیین می‌کردند که موفق نشدند.
 
این مقام مسئول در ادامه گفت: بهترین راه مقابله با تحریف اندیشه‌های ناب امام، اجرای صحیفه خوانی است و بنده پیشنهاد می‌دهم که همه ادارات به ویژه مراکز آموزشی و فرهنگی این مهم را در دستور کار خود قرار دهند و به مناسبت‌های مختلف از صحیفه امام مطالبی را متناسب با آن مناسبت احصاء و برای مخاطبین قرائت نمایند. 
 
وامق در پایان سخنرانی گریزی به انتخابات آتی زد و گفت: گزاره مهم سیاسی انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است و به تعبیری لیلة القدر نظام است و آنچه مهم است در نظر گرفتن شاخص‌های انقلاب و گفتمان امامین انقلاب شاقول انتخاب ماست و فردی را باید راهی پاستور کرد که شاخصه‌های رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی را دارا باشد.
 
 فرماندار فراشبند در پایان بیان داشت: مردم شریف فراشبند همچون سوابق گذشته با حضور و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بار دیگر حماسه خواهند آفرید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار