رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز:

دارالقرآن‌های دانش‌آموزی البرز میزبان برنامه‌های تابستانی می‌شوند

«خانمحمدی» با اشاره به برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی و فعالیت ۱۱ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش در استان، از تدارک برنامه‌های متنوع قرآنی برای تابستان دانش‌آموزان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ - 05June 2024

دارالقرآن‌های دانش‌آموزی البرز میزبان برنامه‌های تابستانی می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «هادی خانمحمدی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، با اشاره به برنامه‌ریزی این اداره‌کل برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در سراسر استان، اظهار داشت: هم‌زمان با سراسر کشور، آموزش و پرورش استان در راستای عدالت تربیتی و با شعار «تربیت بدون توقف»، پایگاه‌های طرح اوقات فراغت را در طول تابستان برپا می‌کند که برنامه‌های متعدد فرهنگی، تربیتی، هنری، مهارتی و قرآنی به دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: رویکرد آموزش و پرورش این است که با نگاه درآمدزایی اقدام به برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت نکند و هزینه اندکی هم که از دانش‌آموزان دریافت می‌شود، حق‌الزحمه مربیانی است که به‌صورت آزاد در طرح‌های تابستانی با این نهاد همکاری دارند.

این مسئول با بیان اینکه اداره قرآن، عترت و نماز نیز طرح‌های متعدد و متنوع قرآنی ویژه تابستان را برای مخاطبان پایه‌های مختلف تحصیلی تدارک دیده است، توضیح داد: به‌جز ۱۱ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش که در حوزه قرآنی فعال هستند، پایگاه‌های طرح اوقات فراغت نیز متناسب با ظرفیت و بضاعت خود اقدام به برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی می‌کنند که دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه حضوری یا از طریق درگاه دولت به نشانی my.medu.ir ثبت‌نام کنند.

خانمحمدی ادامه داد: آموزش‌های روخوانی و روانخوانی از سطح مقدماتی تا تجوید، مفاهیم قرآن کریم، تجوید پیشرفته و مبانی تفسیر شامل تفسیر آسان و پیشرفته جزء ۳۰ از جمله کلاس‌های پیش‌بینی شده برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه آموزش مقامات و نغمات قرآن و بیان آوایی نیز برای تابستان پیش‌بینی شده است، گفت: این کلاس‌ها در پایگاه‌های اوقات فراغت که توان برگزاری را دارند، برپا خواهد شد. همچنین برای دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی کلاس‌هایی همچون آموزش صحیح‌خوانی نماز، احکام مقدماتی، حفظ جزء ۳۰ و حفظ جزء اول قرآن در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: آموزش حفظ سه جزء اول ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و آموزش تدبر در جزء ۳۰ ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم و فرهنگیان برنامه‌ریزی شده است. در این راستا پایگاه‌های اوقات فراغت می‌توانند با در اختیار گرفتن مربیان توانمند این کلاس‌ها را برگزار کنند.

وی در خصوص اهداف برگزاری برنامه قرآنی تابستانه، بیان کرد: این طرح معطوف بر محتوای کتاب درسی بوده و هدف این است که دانش‌آموزان آشنایی بیشتر و انس با مصحف شریف قرآن داشته باشند، همچنین در تعطیلات تابستان از کتاب قرآن خودشان دور نشوند و با تسلط کامل به محتوای کتاب درسی قرآن وارد پایه بالاتر شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از خانواده‌های دانش‌آموزان می‌خواهم که فرزندان خود را به سمت بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع پایگاه‌های اوقات فراغت و به‌ویژه برنامه‌های قرآنی و خاصه برنامه قرآنی تابستانه سوق دهند. همچنین مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش در سراسر استان پذیرای دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد قرآنی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار