دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

احصا تاریخ شفاهی همسران آزادگان گامی در راستای رمزگشایی از نیمه پنهان اسارت

بازخوانی حوادث، اتفاقات و خاطرات همسران آزادگان از دوران اسارت همسرانشان و پس از آزادی آن‌ها فصل جدیدی از تاریخ شفاهی خانواده آزادگان سرافراز به شمار می‌رود که پرداختن به آن نیمه پنهان دوران اسارت را آشکار می‌کند.
کد خبر: ۶۷۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷ - 05June 2024

احصا تاریخ شفاهی همسران آزادگان گامی در راستای رمزگشایی از نیمه پنهان اسارتگروه استان‌های دفاع‌پرس _ «علی‌اصغر زینلی» آزاده دفاع مقدس؛ همانگونه که دفاع مقدس ملت ایران نیمه پنهانی، چون دوران اسارت فرزندانش دارد هر یک از آزادگان عزیز هم نیمه پنهانی دارند که در حقیقت پشت صحنه زندگی‌های این عزیزان می‌باشد که معمولا در هاله‌ای از گمنامی باقی مانده است.

بدون تردید شاید سرگذشت بخش قابل توجهی از همسران آزادگان قبل از اسارت به مراتب سخت‌تر از آزادگان عزیز در دوران اسارتشان بوده است.
پدران و مادران این عزیزان به نوعی و همسران و فرزندانشان به گونه‌ای دیگر در معرض فشار‌ها و سختی‌های طاقت‌فرسای زندگی بوده‌اند، اما با صبر و توکل به خدا همه ناملایمات را پشت سرگذاشتند.

اگر سرگذشت آزادگان عزیز به اردوگاهی محدود بوده است و در معرض شکنجه‌های جسمی بوده‌اند، اما در کنار دوستان آزاده خود و با کسب روحیه از آنها توانسته بودند بر مشکلات دوران اسارت غلبه کنند.

 اما خانواده‌های آنها در معرض شکنجه‌های روحی قرار داشتند و برخی از آنها در اوج بی‌خبری از سرنوشت عزیزانشان در معرض قضاوت‌ها و حرف وحدیث اطرافیان زندگی را ادامه داده و حتی با صلابت به تربیت فرزندان خود همت گماشته‌اند.

بازخوانی حوادث، اتفاقات و خاطرات همسران آزادگان از دوران اسارت همسرانشان و پس از آزادی آنها فصل جدیدی از تاریخ شفاهی خانواده آزادگان سرافراز است که در دستور کار موسسه فرهنگی پیام آزادگان در سطح کشور قرار گرفته و به تبع آن استان‌ها نیز بعنوان یک اولویت مهم مورد توجه خود قرار داده‌اند.

در همین راستا خراسان رضوی با بسیج عوامل و امکانات خود در این راستا همت گماشته است که ان‌شاءالله حاصل تلاش دوستانمان مورد رضای حق تعالی قرار گرفته و شادی ارواح طیبه شهدای غریب اسارت را بهمراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار