رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد؛

لزوم ایجاد مراکز تربیتی برای پرورش نخبگان آینده جهان اسلام

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در دیدار با نخست‌وزیر اسبق عراق بر لزوم ایجاد مراکز تربیتی برای پرورش نخبگان آینده جهان اسلام تأکید کرد و گفت: جهان و منطقه نیازمند متفکرانی است که پاسخگوی مسائل جدید جهان بشری باشند.
کد خبر: ۶۷۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ - 05June 2024

ایمانی‌پور: جهان نیازمند متفکرانی برای پاسخ به مسائل جدید استبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار بر ضرورت همکاری‌های مشترک علمی برای پاسخگویی به مسائل جدید جهان اسلام تاکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار با اشاره به حضور فعالانه دولت، ملت و مرجعیت رشید عراق در مراسم‌های شهادت آیت‌الله رئیسی از جمله حضور نخست‌وزیر اسبق عراق در ایران قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه جهان و منطقه نیازمند متفکرانی است که پاسخگوی مسائل جدید جهان بشری باشند، اظهار داشت: اقدامات مشترک علمی برای پاسخگویی به مسائل جدید جهان اسلام ضروری به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: ما بعد از عملیات طوفان‌الاقصی شاهد نظم جدیدی هستیم و نیاز به تربیت نخبگانی داریم که بتوانند مسائل را به زبان روز دنیا تبیین کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد مراکز تربیتی برای پرورش نخبگان آینده جهان اسلام، اظهار داشت: دلسوزان جهان تشیع باید به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه این دیدار، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر اسبق عراق با بیان اینکه بین ایران و عراق روابط مستحکمی وجود دارد، اظهار داشت: ما مشترکات زیاد و دشمنان مشترکی داریم.

وی فقدان شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را خسارتی بزرگ برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این حوادث بزرگ همیشه زمینه‌های بزرگ‌تری را برای شکوفایی امت اسلامی فراهم می‌کنند.

عبدالمهدی برگزاری مراسم‌های عزاداری باشکوه و متنوع در سرتاسر عراق را یکی از این شکوفایی‌ها دانست و گفت: این نحوه تکریم، ناشی از احترام ملت عراق به تفکر امام (ره) و انقلاب اسلامی است.

نخست‌وزیر اسبق عراق با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی و تربیت نخبگان جوان بدون پیوند دادن آنها با روح مبارزه و جهاد، اقدامی بی‌فایده است، گفت: این روح مبارزه است که به جوانان امکان نوآوری و ابتکار را می‌دهد.

وی جمهوری اسلامی را سرآغاز تحولی بزرگ در جهان معاصر دانست که کماکان اثرگذاری آن در تحولات بین‌المللی قابل مشاهده است.

عبدالمهدی گفت: چهار دهه است که ایران تحت محاصره و فشار‌های بین‌المللی و رسانه‌ای است؛ اما باز هم می‌بینیم که همه به دیده احترام به او نگاه می‌کنند.

وی در پایان بر ضرورت پرورش روحیه جهادی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ جهاد و علوم روز را به هم پیوند دهیم.

نخست‌وزیر اسبق عراق همچنین برگزاری سفر‌ها و دیدار‌های چهره به چهره را یکی از مهمترین عوامل تقویت روابط فرهنگی دانست و گفت: در اثر این دیدار‌ها تجربیات در حوزه‌های مختلف به یکدیگر منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار