مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

تابلوی معرفی شهدای شاخص استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصب شود

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: تابلوی معرفی شهدای شاخص در ورودی روستا‌های محل زندگی این شهدای والامقام جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نصب شود.
کد خبر: ۶۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ - 05June 2024
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: تابلوی معرفی شهدای شاخص استان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصب شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای شهدای شاخص ملی و بین‌المللی است، اظهار داشت: انتظار است که در روستا‌های محل زندگی این شهدای والامقام با نصب تابلویی، به معرفی این شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم پرداخته شود.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: شهدای گمنام استان که به نوعی شهدای غریب هستند نیز به اجلاسیه شهدای غریب اضافه شود و در خصوص ساماندهی شهدای گمنام دفن شده در دهه ۶۰ در استان تدبیر لازم اندیشیده شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این اینکه شجاعت، دلاوری و با اخلاص بودن از ویژگی‌های بارز شهدا و رزمندگان این استان است، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به برجسته سازی نقش استان در دوران دفاع مقدس در جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
وی به زیارت مجازی شهدای گمنام در استان اشاره کرد و یادآور شد: به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، زیارت مجازی ۱۰ شهید گمنام در سطح استان انجام شده که در صورت حمایت، مابقی شهدای گرانقدر گمنام نیز به این برنامه اضافه می‌شوند و با یاری خداوند در هفته دفاع مقدس از این برنامه رونمایی خواهد شد.
 
سرهنگ خواست خدایی از اعلام آمادگی نشر مطالب در فضای مجازی و چاپ کتاب شهدای غریب در خصوص برگزاری اجلاسیه شهدای غریب استان توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 
این مسئول به ثبت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس در سامانه سادم اشاره کرد و گفت: استان در سامانه سادم جایگاه خوبی دارد، اما باید ادارات تلاش بیشتری در خصوص ثبت برنامه‌های خود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار