یادداشت/ سردار علی‌اکبر افراسیابی

ایمان قلبی امامین انقلاب اسلامی به بسیج مردم برای عبور از چالش‌ها

امام خمینی به بسیج کردن مردم برای حل مشکل و عبور از گردنه‌های سخت در طول مسیر انقلاب اسلامی ایمان قلبی داشتند و امروز هم خلف شایسته آن بزرگمرد تاریخ معاصر، با تکیه بر الطاف الهی و با عزمی راسخ برای تداوم راه انقلاب با به حساب آوردن مردم، معادلات پیچیده‌ی پیشرفت و توسعه فرامنطقه‌ای را با توجه به این اکسیر با ارزش حل می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸ - 06June 2024

ایمان قلبی امامین انقلاب اسلامی به بسیج مردم برای عبور از چالش‌هاگروه استان‌های دفاع‌پرس - سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ این روز‌ها با نام و یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه عجین شده است؛ گرچه تمام روز‌های سال در ایران اسلامی به برکت دستاورد‌های بی‌شماری که امام عظیم‌الشان برای ملت ایران و آیندگان به جای گذاشتند، یاد و نام ایشان همیشه زنده است، اما این روز‌ها نه تنها اختصاص به امام عزیز دارد بلکه با نام او عجین شده است و امام را باید بیشتر و بهتر شناخت و به آیندگان و نسل جوان و نوجوان معرفی کرد، امروزه جنبش‌های دانشجویی در کشور‌های اروپایی و غربی الهام گرفته از تفکرات راستین، وعده‌های صادق و آزادی‌بخش ایشان است.

امام راحل همیشه به خداوند متعال توکل داشته و یک لحظه زندگی خود را بدون توکل به قدرت لایزال الهی تصور نمی‌کرد؛ او عالم را محضر الهی می‌دانست و در تمام لحظات زندگی دنیایی خود او را ناظر و حاضر می‌دید؛ همیشه از دست قدرت خدا برای حل مشکلات سخن می‌گفت، او یک بار هم از درگاه خداوند متعال ناامید نبود؛ در سخت‌ترین شرایط چه قبل و چه بعد از انقلاب و چه در ایام دفاع مقدس همواره از آرامش بسیار عجیبی برخوردار بود. آنجا که بعد از هجوم دژخیمان رژیم سفاک پهلوی برای دستگیری ایشان وحشیانه به مردم حمله کرده بودند در مقابل آنان حاضر و فرمود خمینی من هستم و چرا مردم را مورد هجوم قرار داده‌اید! چون چشم با بصیرت او، نشانه‌های قدرت و اعانت الهی را در این راه و حرکت الهی بار‌ها دیده و می‌دید.

آری شخصیت‌های الهی و پیروان ائمه اطهار سلام‌الله علیهم اجمعین اینچنین هستند و مانند انسان‌های عادی نیستند بلکه رهرو مکتب علی علیه‌السلام که وقتی از او سوال می‌شود خدا را می‌بینی او می‌فرماید من خدایی را که نبینم پرستش نمیکنم، آری مردان الهی آن کمک‌ها را هم درک و هم لمس و هم می‌بینند.

امام خمینی رحمت‌الله علیه نگاهشان به مردم با نگاه ما تفاوت بسیاری داشت و این تفاوت را می‌شود از نوع رفتار و فرمایشات ایشان به خوبی احساس کرد. نقل است در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، همان سال‌های اول مبارزاتی حدود سال ۴۱ یا ۴۲ در شهر مقدس قم که هنوز از حضور عظیم اجتماعات دینی و مذهبی هم خبری نبود، ایشان در مسجد اعظم قم فرمودند: «اگر ما به مردم فراخوان بدهیم، صحرای قم پر از جمعیت می‌شود و مردم لبیک می‌گویند»؛ و در جای دیگر از ایشان سوال می‌شود شما با کدام عده و عُده می‌خواهی با رژیم پهلوی مبارزه کنید می‌فرماید یاران من در گهواره هستند، این یعنی امام اینقدر به مردم امید داشتند و مردم را خوب می‌شناختند؛ یعنی آن عنصری که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی جان و دل مردم را کشف می‌کند، امام بزرگوار، آن را شناختند.

بر همین اساس، هرکجا برای برون رفت از مشکلات با توکل به پروردگار، صادقانه به سراغ مردم می‌رفتند، آن مشکل به نحو مطلوبی حل می‌شد.

امام به بسیج کردن مردم برای حل مشکل و عبور از گردنه‌های سخت در طول مسیر انقلاب نه تنها باور داشتند، بلکه ایمان قلبی هم داشتند؛ و امروز هم خلف شایسته آن بزرگمرد تاریخ معاصر، با تکیه بر الطاف الهی و با عزمی راسخ برای تداوم راه انقلاب با به حساب آوردن مردم، معادلات پیچیده‌ی پیشرفت و توسعه فرامنطقه‌ای را با توجه به این اکسیر با ارزش حل می‌کنند و لحظه‌ای از آن غفلت ننموده و نمی‌کنند.

به عنوان نمونه و در سال جاری با تکیه بر حضور و نقش دادن به مردم در جهش و رشد تولید برای تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور، شعار سال را با مشارکت مردم عجین دانسته و نامگذاری نمودند و این نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیک ولی فقیه است که برای برون رفت از مشکلات کشور، به عنایات پروردگار و همراهی و همکاری مردم توجه خاصی دارند که به نتیجه خواهد رسید ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار