در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سید عمار حکیم مطرح شد؛

تاکید بر تعمیق روابط فرهنگی و مقابله با چالش‌های مشترک

حجت الاسلام ایمانی‌پور در دیدار با رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: روابط فرهنگی دو کشور باید هر روز تکامل پیدا کند، اما چالش‌های مشترکی نیز وجود دارد که نیازمند همکاری مشترک است. از جمله این چالش‌ها، انحرافات فکری، مواد مخدر، اباحی‌گری و جنگ رسانه‌ای است.
کد خبر: ۶۷۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ - 07June 2024

تاکید بر تعمیق روابط فرهنگی و مقابله با چالش‌های مشترکبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدمهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در دفتر این جریان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ضمن تشکر از همراهی و همدلی دولت، ملت و مرجعیت عراق در حادثه شهادت شهید رئیسی و همراهانش، نوع همدردی ملت عراق را بی‌نظیر دانست.

وی همچنین خانواده حکیم را همواره برای مردم ایران عزیز و محترم برشمرد.

سید عمار حکیم نیز در این دیدار شهادت آیت‌الله رئیسی را خسارتی بزرگ برای ایران و منطقه دانست و اظهار داشت که همدردی ملت عراق در این حادثه ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است.

وی افزود: واکنش ملت عراق حتی دشمنان دو ملت را نیز به تعجب واداشت. 

حکیم همچنین به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و مراسم اربعین حسینی را یکی از نمود‌های بارز این روابط دانست.
 
وی تأکید کرد که روابط فرهنگی دو کشور باید هر روز تکامل پیدا کند، اما چالش‌های مشترکی نیز وجود دارد که نیازمند همکاری مشترک است. از جمله این چالش‌ها، انحرافات فکری، مواد مخدر، اباحی‌گری و جنگ رسانه‌ای است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: جامعه عراق به‌دلیل حضور مرجعیت دینی و سنت‌های عشیره‌ای، جامعه‌ای مذهبی است، اما این امر نیازمند مراقبت و محافظت است. 
 
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور نیز در ادامه دیدار اظهار داشت: وقایع طوفان‌الاقصی به ما نشان می‌دهد که تحولات جهانی به سرعت در حال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر کنیم. 

وی بر ضرورت تمدن‌پژوهی و پاسخ‌گویی به سوالات جدی در حوزه‌های حقوق بشر، حکمرانی و محیط زیست تأکید کرد و افزود: امروز حمله جدی علیه خانواده شکل گرفته و یک جنگ جهانی علیه خانواده به‌وجود آمده است.

ایمانی‌پور همچنین بر لزوم ایجاد زمینه‌هایی برای ارتباط و گفت‌وگو با نخبگان فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: اگر در موقع مناسب گفت‌وگو نکنیم، به جای آنکه فاعل باشیم، منفعل خواهیم بود. 

وی نقش حوزه‌های علمیه در تولید نظریات علمی را مهم دانست و افزود: لازم است فعالان حوزه علمیه به‌جای حضور تبلیغی در خارج از کشور به حضور اندیشه‌ای روی بیاورند. 

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار