مروری بر زندگینامه شهید «مجید کریمی»

«مجید کریمی» دانش‌آموز سال سوم متوسطه در رشته تجربی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در ۲۱ آذر ۱۳۶۵ با سمت دیده‌بان در جزیره مجنون بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ - 09June 2024

مروری بر زندگینامه شهید «مجید کریمی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «مجید کریمی» فرزند عبدالحسین، در ۱۳ دی ماه ۱۳۴۸ در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود. وی دانش‌آموز سال سوم متوسطه در رشته تجربی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در ۲۱ آذر ۱۳۶۵ با سمت دیده بان در جزیره مجنون بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید:

ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه

با سلام بر یگانه منجى عالم بشریت مهدى موعود (عج) و نایب بر حق آن حضرت پیر جماران و با سلام بر اسرا شهدا مفقودین جانبازان و مجروحین و با درود و سلام بر رزمندگان اسلام و یاران امام.

سلام خدمت مادر عزیزم، پدر گرامیم، برادران خوبم و خواهران مهربان و سلام خدمت تمامى دوستان و آشنایان امیدوارم حال همگى شما عزیزان خوب بوده باشد.

مادر، مادر عزیزم، امیدوارم که در دوریم اشک نریزید و دشمنان اسلام را شاد نکنید. مادر عزیزم ببخشید از اینکه حق شما را آنطورکه باید، ادا نکردم. هرگاه خواستى که بر شهادتم اشک بریزى به یاد على اکبر و على اصغر امام حسین (ع) در روز عاشورا بیفت و این را بدان که هر قطره‌اى که اشک مى‌ریزى (البته براى دورى من) دشمنان اسلام را شاد و خوشحال مى‌نمایید. پس چه بهتر که بر شهادتم لبخند بزنید و خوشحالم کنید.

پدرم، باور کنید اگر شهید شوم به آرزویم که همانا شهادت در راه حق بود، رسیدم و از شما مى‌خواهم که در شهادتم اندوهناک و غمگین نشوید، بلکه قوت قلبى براى دیگر خانوادهاى شهدا باشید.

برادران و خواهران عزیز و خوبم؛ امیدوارم برایتان برادرى درست بوده باشم و حقى که برگردنم دارید، ادا کرده باشم. عزیزان، خدا نکند آنروزى که بخواهید در شهادتم اشک بریزید، شادى کنید و لبخند بر لبانتان باشد و در شهادتم به مردم (مخصوصاً فقرا و مستمندان) شیرینى و گلاب بدهید. ان‌شاءالله.

اما شما دوستان عزیز و سنگر داران مدرسه، درس را براى خدا بخوانید، خدا نکند درس را براى آن بخوانید که بخواهید مردم کشورمان را چپاول کنید. به خداوند واحد قسم که هر لحظه که خون شهیدى به زمین مى‌ریزد مسئولیت‌هایمان فزونى مى‌یابد. پس مراقب باشید که این مسئولیت‌ها را به نحو احسن به انجام رسانید. نماز را ترک نکنید که تنها عامل بازدارنده از فحشا و منکرات، نماز است. زیرا ان الصلوه تنهى عن الفحشاء و المنکر.

در آخر همگى شما عزیزان را به خدا مى‌سپارم و از تمامى شما عزیزان التماس دعا دارم. در ضمن دست و بازوى دبیران محترم و عزیزى را که براى تربیت بچه‌هاى انقلابى و حزب اللهى زحمت مى‌کشند مى‌بوسم. خدا نگهدارتان عزیزانم، برایم دعا کنید.

برادر حقیر و کوچکتان؛ مجید کریمی

امام را دعا کنید، مهدى را صدا کنید. (اشرف الموت قتل الشهاده) خدایا تو را به ناله‌هاى مؤثر درگاهت بر اخلاصمان بیفزا.

والسلام علیکم و رحمة الله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها