«جبهه مقاومت» در قاب فیلم و سریال/ ۱۲؛

داستان شجاعت نیرو‌های فلسطینی در «آتش پنهان» + تصاویر

فیلم سینمایی «آتش پنهان» به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی مرحوم «حبیب کاووش» سال ۱۳۶۹ تولید شد و کارگردان در این فیلم شجاعت رزمندگان فلسطینی در انهدام ستاد فرماندهی نیرو‌های اسرائیلی طی یک عملیات انتحاری را به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۶۷۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 12June 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس: از ابتدای درگیری‌ها میان کشور‌های جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی، کشور‌هایی در کنار جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی ایستادند و در عرصه‌های مختلف تلاش کردند تا حمایت خود را از جبهه حق در ابعاد مختلف فرهنگی نشان دهند. در این میان، فیلم‌سازان بسیاری با ایده‌های مختلف، مجاهدت‌های «جبهه مقاومت» را به تصویر کشیدند.

ما در گروه فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سعی بر آن داریم که در مجموعه گزارش‌هایی با عنوان «جبهه مقاومت در قاب فیلم و سریال» این آثار را بررسی و معرفی کنیم. یکی از این فیلم‌ها، فیلم سینمایی «آتش پنهان» است.

داستان شجاعت نیرو‌های فلسطینی در «آتش پنهان» + تصاویر

این سریال به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی مرحوم «حبیب کاووش» و آهنگسازی مجید انتظامی محصول سال ۱۳۶۹ است.

داستان فیلم از این قرار است:

هنگام اشغال بخشی از لبنان توسط نیرو‌های اسرائیل در سال ۱۹۸۳، یک مهمانی خصوصی در خانه یهودی لبنانی‌الاصلی به نام «ژاکوب» برپا می‌شود که ناگهان گروهی ملبس به لباس و اسلحه مبارزان فلسطینی با خشونت هرچه تمام‌تر به مهمانان و خود «ژاکوب» شلیک می‌کنند.

در این حمله «سارا» دختر ژاکوب و چند نفر دیگر از جمله خواهر ژاکوب جان سالم به در می‌برند. مأموران اسرائیلی به بازماندگان این حادثه وانمود می‌کنند که گروه‌های مبارز فلسطینی اقدام به این عمل وحشیانه کرده‌اند.

داستان شجاعت نیرو‌های فلسطینی در «آتش پنهان» + تصاویر

به همین جهت «سارا» که به یکی از سران مبارزان فلسطینی به نام «ابوخلیل» و پسرش «ابوعلی» مضنون شده، در یک ترور ناموفق درمی‌یابد که آنها در کشتار خانواده‌اش نقشی نداشته‌اند.

از آن پس «سارا» و «ابوعلی» با همکاری یکدیگر ضمن مبارزه با ارتش اسرائیل، در جست‌وجوی مهاجمین واقعی برمی‌آیند.

داستان شجاعت نیرو‌های فلسطینی در «آتش پنهان» + تصاویر

نظامیان اسرائیلی برای مقابله، دست به اقدام تلافی‌جویانه می‌زنند و گروهی از رهبران فلسطینی از جمله ابوخلیل را دستگیر می‌کنند. به‌دنبال این ماجرا، دو رزمنده فلسطینی در یک عملیات انتحاری ستاد فرماندهی نیرو‌های اسرائیلی را منهدم می‌کنند.

داستان شجاعت نیرو‌های فلسطینی در «آتش پنهان» + تصاویر

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها