مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس جوین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

استفاده از فناوری‌های نوین جهت آشنایی دانش‌آموزان با شهدا

شمس‌آبادی گفت: بر اساس طراحی‌ صورت گرفته، قرار است در سال جاری برای آشنایی دانش‌آموزان با شهدای شهرستان جوین، کتاب‌های صوتی و پی‌دی‌اف زندگینامه این شهدای والامقام با استفاده از فناوری‌های نوین و از طریق QR Code یا بارکدخوان تلفن همراه، بر روی جلد دفتر‌ها و کوله‌پشتی مدارس تعبیه ‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳ - 11June 2024

استفاده از فناوری‌های نوین جهت آشنایی دانش‌آموزان با شهدا«محمدعلی شمس‌آبادی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی در تشریح اقدامات انجام شده از سوی این دفتر، اظهار داشت: به همت خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان شهرستان جوین؛ تعداد زیادی از آثار به جا مانده از شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و جامعه ایثارگری شهرستان و مناطق مجاور همچون البسه، اسناد و تصاویر جمع‌آوری شده و در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: نمایش آثار و اسناد دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان جوین موجب شده تا قشرهای مختلف مردم به خصوص دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان از شهرستان‌های مجاور جهت بازدید در این مرکز فرهنگی حضور پیدا کرده و از روایتگری راویان دفاع مقدس، بهره ببرند.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان جوین علاوه بر کارکردی که دارد در حوزه تالیف کتاب نیز گام‌هایی را برداشته است که می‌توان به تالیف و چاپ ۱۲ عنوان کتاب که به زندگی و خاطرات شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و آزادگان شهرستان پرداخته، اشاره کنیم. این کتاب‌ها بعد از چاپ در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس این مرکز مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گرفته است.

شمس‌آبادی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی با موضوع شهدا در سطح شهرستان جوین و نماز جمعه‌های شهرستان‌های مجاور، قفسه‌هایی برای نمایش و استفاده عمومی از آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس در برخی واحد‌های صنفی از جمله آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها و همچنین ادارات تعبیه شده که بحمدالله این اقدام با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی برای نسل جدید به ویژه دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با دفاع مقدس، دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین اقدام به چاپ و توزیع دفاتر دانش‌آموزی کرده که طرح جلد این دفاتر مزین به تصاویر شهدا است و سربرگ‌های آن‌ها دارای مطالب کوتاه طلایی با موضوع حجاب، شهدا و محتواهای مورد نیاز کودکان و نوجوانان است.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین بیان داشت: بر اساس طراحی‌ صورت گرفته، قرار است در سال جاری برای آشنایی دانش‌آموزان با شهدایی که تصاویر آن‌ها بر روی دفترها طراحی شده و شهدای شهرستان جوین، کتاب‌های صوتی و پی‌دی‌اف زندگینامه این شهدای والامقام با استفاده از فناوری‌های نوین و از طریق QR Code یا بارکدخوان تلفن همراه، بر روی جلد دفتر‌ها و کوله‌پشتی مدارس تعبیه ‌شود.

شمس‌آبادی خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی به طور متوسط هر هفته سه کلاس از مدارس سطح شهر جوین برای بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و استفاده از کتابخانه تخصصی و غرفه فرهنگی آن، به این مرکز مراجعه داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار