مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس تربت حیدریه:

کنگره ملی شهدای تربت حیدریه در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود

باقرزاده گفت: در شهریورماه شهرستان تربت حیدریه؛ میزبان کنگره ملی شهدای این منطقه خواهد بود به همین دلیل، تمرکز و اولویت دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بر این رویداد فرهنگی است.
کد خبر: ۶۷۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰ - 04June 2024

کنگره ملی شهدای تربت حیدریه در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود«مهدی باقرزاده» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ برابر ابلاغ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و نظر به اینکه؛ شهرستان تربت حیدریه، پس از مشهد در خراسان رضوی دارای بیشترین مزار شهید گمنام است؛ برنامه‌ها و اولویت‌های دفتر حفظ آثار دفاع مقدس این شهرستان، رسیدگی و تکمیل یادمان شهدای گمنام تعریف شد به طوری که در سال گذشته؛ ۸۲ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام در سطح شهرستان پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: علاوه بر رسیدگی به یادمان‌ها؛ در سال گذشته برنامه‌های ابلاغی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در دستور کار و پیگیری قرار گرفت که در این زمینه با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های اداری و نیرو‌های مسلح مستقر در تربت حیدریه؛ اقدامات خوبی انجام گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: در شهریورماه شهرستان تربت حیدریه؛ میزبان کنگره ملی شهدای این منطقه خواهد بود به همین دلیل، تمرکز و اولویت دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بر این رویداد فرهنگی است.

باقرزاده تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی شهدا بهانه‌ای شد تا در سطح شهرستان تربت حیدریه؛ برخی از امور مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت همچون ساماندهی مزار شهدا و یادمان شهدای گمنام و همچنین شهیدپژوهی، جمع‌آوری آثار مرتبط با شهدا و خاطرات رزمندگان و همچنین نامگذاری اماکن و معابر به نام شهدا و عناوین دفاع مقدس تسریع شود.

وی در پایان تأکید کرد: با پشتیبانی مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز چهار عنوان کتاب در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدای منطقه تربت حیدریه تا دو ماه آینده منتشر خواهد شد.

گفت‌وگو: محمدرضا حقدادیان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار