مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس تایباد:

یادمان‌های شهدای گمنام تایباد به قطب فرهنگی در منطقه تبدیل شده است

حسین‌زاده گفت: به دنبال اقدامات صورت گرفته؛ یادمان‌های شهدای گمنام در مشهدریزه، کاریز و دانشگاه آزاد اسلامی تایباد به بهره‌برداری رسیده و به‌عنوان یک قطب فرهنگی کانون برگزاری برنامه‌های مختلف هستند.
کد خبر: ۶۷۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳ - 06June 2024

یادمان‌های شهدای گمنام تایباد به قطب فرهنگی در منطقه تبدیل شده است«رمضان حسین‌زاده» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تایباد در گفت‌وگو  با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: شهرستان تایباد؛ در استان خراسان رضوی به لحاظ جغرافیایی، یک شهر مرزی و به لحاظ پراکندگی‌های مذهبی، یک منطقه تلفیقی است به طوری که ۶۰ درصد از ساکنین این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت و ۴۰ درصد دیگر را شیعیان تشکیل می‌دهند. این خطه، تاکنون ۱۲۵ شهید را تقدیم به انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد، ۴۳ شهید از برادران اهل سنت هستند.

وی در تشریح اهم اقدامات دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تایباد در سال گذشته گفت: اولویت این دفتر نمایندگی در سال ۱۴۰۲ رسیدگی و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در این شهرستان بود که در این راستا با حمایت شهرداری، برخی از خیران و همچنین سایر سازمان‌ها و نهاد‌های اداری مستقر در تایباد، این مهم به سرانجام رسید.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تایباد یادآور شد: به دنبال اقدامات صورت گرفته؛ سه یادمان شهدای گمنام در مشهدریزه، کاریز و دانشگاه آزاد اسلامی تایباد تاکنون تکمیل و به عنوان یک قطب فرهنگی مورد توجه واقع شده‌اند. بر این اساس؛ تمام یادمان‌های شهدای گمنام این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است. علاوه بر این موارد؛ با مشارکت شهرداری تایباد نیز، یادمان شهید گمنام این شهرستان در پارک شهید گمنام مورد بازسازی و به‌سازی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار