دریادار سیاری:

حضور گسترده در انتخابات موجب ارتقای توان بازدارندگی کشور می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: حضور گسترده در انتخابات موجب ارتقای توان بازدارندگی کشور می‌شود و این موضوع زمینه‌ساز پیروزی ما در عرصه جنگ نرم خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ - 12June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در نخستین گردهمایی مسئولان روابط عمومی ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مسئولان روابط عمومی در زمینه ارتقای توان بازدارندگی کشور، اظهار داشت: بازدارندگی به معنای این است که توانمندی ما به قدری بالا باشد که کسی جرأت تجاوز به کشور را نداشته باشد.

دریادار سیاری

دریادار سیاری با بیان اینکه بازدارندگی در دو عرصه «سخت» و «نرم» حاصل می‌شود، افزود: کشورمان در عرصه قدرت سخت و توان نظامی با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها به جایگاه خوبی دست یافته است. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: هدف اصلی استکبار از حضور در این منطقه، ایران اسلامی بود؛ اما به دلیل بالا بودن توان بازدارندگی کشورمان جرأت نکرد که علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.

وی در ادامه به قدرت نرم اشاره و عنوان کرد: دشمن در قالب جنگ نرم به دنبال تسلط بر مغز‌ها و قلب‌هاست تا از این طریق به پیروزی برسد و امروز با شدت هرچه تمام درگیر چنین جنگی هستیم.

امیر سیاری اضافه کرد: روند جنگ نرم اینگونه است که دشمن پس از تسلط بر ذهن‌ها، بر باور و رفتار ما تأثیر می‌گذارد و تغییر رفتار ما به معنای موفقیت دشمن خواهد بود؛ یعنی دشمن در جنگی بدون خونریزی، پیروز شده است. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه اعتبار بازدارندگی بالای ما باید به ذهن دشمن منتقل شود، گفت: بازدارندگیِ کشور در حوزه سخت را به دشمن منتقل و تفهیم کرده‌ایم. ما در بحث جنگ نرم هم توانمند هستیم و در جهت ایجاد بازدارندگی امکان انتقال این توانمندی خود به ذهن دشمن را داریم. 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تشییع شهدای خدمت و مقاوم بودن ملت ایران، افزود: در شرایطی که مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در گیر و دار شکل‌گیری بودند، واقعه شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان نیز رخ داد؛ شاید اگر این شرایط در کشور دیگری رقم می‌خورد، آن کشور دچار هرج و مرج می‌شد؛ اما با وجود این وقایع، روند امور در کشورمان به خوبی پیش رفت و مشکلی پیش نیامد.

دریادار سیاری حضور کم‌نظیر مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت را نشانه پشتیبانی مردم از شعار‌های انقلاب اسلامی و همچنین قدرت انقلاب برشمرد و گفت: استقبال از شهدا در شهرهای تهران، قم، مشهد و بیرجند نشان‌دهنده بصیرت مردم، قدردانی آن‌ها از مسئولان خدوم و قدرت نرم ملت ایران است. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش انتخابات را از مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را عامل حیات نظام، مظهر خودباوری و وحدت ملی، وسیله‌ی تحقق آرمان‌ها و خنثی‌کننده حربه‌های دشمن می‌دانند. 

وی با بیان اینکه معمولاً هدف دشمن، کارشکنی در فرآیند انتخابات و تبدیل آن به فرصتی برای خود در جهت استحاله‌ی نظام است، افزود: ناامن‌سازی، ناامیدسازی و بی اعتمادسازی از اهداف دشمن است و تشکیل دولتی ضعیف در کشورمان، می‌تواند دشمن را به اهداف خود نزدیک‌تر کند؛ اما اگر انتخابات پرشور باشد و دولتی قوی و با رای بالا شکل بگیرد، دشمن ناکام خواهد ماند.

امیر سیاری بازی «همستر» و سرگرم‌سازی مردم به این بازی در مقطع زمانیِ انتخابات را از جمله برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به انتخابات عنوان و تصریح کرد: دشمنان با این شیوه قصد دارند که فرصت فکر کردن به موضوع انتخابات و بررسی برنامه‌های کاندیداها را به مردم ندهند؛ این موضوع از مواردی است که دشمن در حوزه جنگ نرم، آن را دنبال می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: اگر ما روی ارزش‌ها بایستیم، با بصیرت باشیم و به شکلی پرشور در انتخابات شرکت کنیم، می‌توانیم به دستاورد‌های متعددی برسیم که اولین موردِ آن، بازدارندگی است و بازدارندگی می‌تواند آینده‌ی ما را تضمین کند.

وی بالندگی را دستاورد دیگرِ حضور باشکوه در انتخابات برشمرد و بیان کرد: به رخ کشیدن انتخابات آزاد در نظام مردم‌سالاری دینی دستاورد بزرگی است که توان قدرت نرم کشور را افزایش می‌دهد و شرکت پرشور در انتخابات می‌تواند تمامی تلاش‌های رسانه‌ای دشمن را خنثی کند. 

دریادار سیاری گفت: ارتقای جایگاه کشور در نظام بین‌الملل یکی دیگر از نتایج برگزاری یک انتخابات پرشور است و قدرت چانه‌زنی مسئولان ما را در عرصه بین‌الملل و مذاکرات، بالا می‌برد. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش نشان دادن جایگاه بالای انقلاب اسلامی، قدرت ملی و پشتیبانی مردم از انقلاب، و همچنین ارتقای امنیت کشور را از دیگر ثمرات برگزاری انتخاباتی باشکوه دانست و خاطرنشان کرد: نمایش قدرت نرم کشور در انتخابات، توان بازدارندگی ما را افزایش می‌دهد و این موضوع زمینه‌ساز پیروزی کشورمان در جنگ نرم مقابل دشمن خواهد شد.

حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم در این مراسم با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومی در سازمان‌ها اظهار داشت: اگر روابط عمومی خوب عمل کند، وجهه و شخصیت سازمان خوب معرفی می‌شود؛ لذا روابط عمومی‌ها باید همه توان خود را به کار گیرند تا سازمان مطبوه خود را به نحو احسن معرفی کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمانی هستند، افزود: کارکنان روابط عمومی ارتش با رصد دقیق تحولات جامعه به عنوان مشاوری امین در حوزه رسانه فرماندهان را یاری می‌دهند تا بهترین عملکرد را در معرفی و انتشار اخبار عملکرد و توانمندی‌های نیروها در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه بالای روابط عمومی در ارتش، عنوان کرد: این جایگاه در طول زمان به دست آمده و عزیزان پرشماری، چون شهید آیت‌الله آل هاشم و سایر پیشکسوتان روابط عمومی در ساختن این جایگاه نقش به‌سزایی دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روابط عمومی‌ها را دارای نقشی سازنده در پویایی و بالندگی هر سازمان دانست و گفت: روابط عمومی‌ها به منزله آینه‌ای تمام‌نما هستند که همه واقعیت‌های آن سازمان در این آینه نمایان می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار