قاهره: کشور فلسطین باید در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل شود

وزیر امور خارجه مصر تأکید کرد که ما به دنبال آتش‌بس کامل و دائم در نوار غزه هستیم و با محروم کردن مردم فلسطین از حقوقشان، امنیت به دست نخواهد آمد.
کد خبر: ۶۷۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱ - 11June 2024
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر امروز سه‌شنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی یک قدرت اشغالگر در نوار غزه است.شبکه خبری الجزیره به نقل از شکری گزارش داد: ما به دنبال آتش‌بس کامل و دائم در نوار غزه هستیم و با محروم کردن مردم فلسطین از حقوقشان، امنیت به دست نخواهد آمد.
قاهره: کشور فلسطین باید در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل شود
وی پس از نشستی که اردن برای غزه برگزار شد، گفت: «قطعنامه شورای امنیت، الزام‌آور است و باید به آن احترام گذاشت. باید کشور فلسطین در مرزهای 1967 تشکیل شود.
 
وزیر خارجه مصر با بیان اینکه این نشست برای بررسی فاجعه انسانی در غزه برگزار شد، تصریح کرد: مردم فلسطین حق دارند که کشور مستقل خود را تشکیل دهند.وی در پایان گفت که در سطح بین‌الملی اتفاق نظری وجود دارد مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ غزه و رساندن کمکهای انسانی به آن.
 
«عبدالله دوم» پادشاه اردن هم امروز در این نشست تأکید کرد که پس از هشت ماه، ساکنان غزه همچنان با مرگ و نابودی روبرو هستند و فاجعه‌ای که گریبان آنان را گرفته، در قرن اخیر بی‌سابقه است.
 
وی با بیان اینکه عملیات اسرائیل در «رفح» باعث کوچ اجباری حدود یک میلیون فلسطینی شده است، تأکید کرد: کمک‌های انسانی بین‌المللی غزه، بسیار کمتر از حد مطلوب است و ارسال این کمک‌ها نیز در همه سطوح با موانع زیادی روبروست».

انتهای پیام/۹۵۵
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار