نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

حل مشکلات مردم با تعامل و هم‌افزایی مجلس و دولت

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: نمایندگان مجلس مکلف هستند با پرهیز از مشاجره‌های بی‌فایده سیاسی، برای حل مشکلات مردم به دولت کمک کنند.
کد خبر: ۶۷۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲ - 12June 2024

حل مشکلات مردم با تعامل و هم‌افزایی مجلس و دولت/ امکانات ملی را برای حل چالش‌های مشهد بسیج کنیدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مجمع نمایندگان این استان، ضمن تأکید بر ضرورت استمرار رویکرد خدمت به مردم در عملکرد مجلس دوازدهم اظهار داشت: اینکه هرکدام از منتخبان مردم استان در مجلس دوازدهم متبحر در یک حوزه تخصصی و خاص هستند، خیلی امیدوارکننده است. انتظار مردم از نمایندگان خیلی زیاد است. برای کسانی مثل شما که داوطلب خدمت در عرصه مجلس شورای اسلامی هستند، خدمت مؤثر به مردم باید نخستین هدف و راهبرد باشد؛ چه در عرصه حوزه‌های انتخابیه و چه با قانون‌گذاری در مقیاس کلان اما در اولویت‌بندی‌هایتان به موازات مردم، باید تمرکز ویژه‌ای هم بر جلب رضای الهی داشته باشید زیرا در طول تاریخ انقلاب اسلامی آن کسی توانسته در مردم‌داری موفق باشد و خدمت صادقانه انجام دهد که اخلاص دینی داشته است.

وی افزود: باید توجه داشته باشید دولت مجری قوانین مصوب مجلس و صف اول خدمت به مردم است و در این شرایط،  خدمت در مجلس الزاماً در سایه برخورد با دولت محقق نمی‌شود. در انتخابات پیش‌رو هر دولتی از هر جناح، جریان و نحله فکری که حاکم شد، شما تکلیف دارید از مشاجره‌های بی‌فایده سیاسی پرهیز کنید و به دولت کمک کنید حلال مشکلات مردم باشد. اصل و اساس در هر شرایط خدمت است بنابراین کمک کنید کار مردم پیش برود.

خدشه به هویت زیارتی، بزرگترین سقوط فرهنگی مشهد

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروزه مشهدالرضا گرفتار دو چالش عمده است. چالش اول هجمه فرهنگی همه‌جانبه‌ای است که از طرف برخی جریان‌های قدرت و ثروت به راه افتاده تا با ایجاد مراکز تفریحی نامرتبط با هویت زیارتی، سرمایه‌گذاری‌هایشان را ختم به درآمدزایی کنند. این‌ها به دنبال سود خود هستند و توجهی به هویت زیارتی شهر ندارند اما این را بدانید اگر هویت امام رضا (ع) از این شهر پاک شد، بزرگترین سقوط فرهنگی برای مشهد رقم خواهد خورد و اینجا است که همه مسئولان شهر و استان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید متمرکز بر حفظ این هویت و مقابله با این جریان‌های منفعت‌طلب باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: چالش دوم نیز مربوط به مشکلات زیرساختی شهر است. دولت باید به این جمع‌بندی برسد که مشهدالرضا یک شهر ملی و حتی بین‌المللی است. قبلاً به وزیر راه و شهرسازی گفته بودم که حتی برای یک نوبت، خودش شخصاً جاده‌های استان خراسان رضوی و به خصوص محورهای مواصلاتی مشهدالرضا را به صورت هوایی تحت رصد و نظارت قرار دهد تا از نزدیک در جریان کیفیت نازل زیرساخت‌های جاده‌ای در این استان قرار بگیرد. برای حل این مشکلات، اعتبار و توجه ملی نیاز است.

نمایندگان، مکلف به پیگیری چالش‌های مشهد هستند

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یکی از مصیبت‌های ما در مجلس‌های گذشته همین بود که پیوست زیارتی بودجه‌ها و توجهات ملی را مشتمل بر شهرهای زیارتی می‌دانستند و تفاوتی میان مشهد با سایر شهرها قائل نبودند. حدود ۱۵ سال قبل، شهردار وقت به بنده می‌گفت فقط یک قلم هزینه جمع‌‌آوری زباله زائران در پیک‌های زیارتی به ازای هر فرد حدود سه هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که یقیناً تا به امروز این رقم چندین برابر افزایش یافته است. حالا این هزینه را به کل جمعیت میلیونی زائران مشهدالرضا تعمیم بدهید. این هزینه‌ها را چه کسی قرار است پرداخت کند؟ برخی می‌گویند شهرداری مکلف به تأمین این ضروریات است درحالی که واقعاً نمی‌توان برای رسیدگی به نیازهای این شهر ملی فقط بر بودجه محدود سازمان یا نهادی تکیه کرد که درآمد محلی خود را از عوارض مردم این شهر تأمین می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: فراتر از مشهدالرضا شما باید به حوزه‌های دیگری هم توجه داشته باشید. در این استان، برخی شهرستان‌ها بافت تلفیقی دارند یعنی در یک شهر برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان زندگی می‌کنند که در این شرایط، باید به حل مشکلات عزیزان اهل سنت نیز اهتمام و توجه ویژه داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز داشت: مشکلات زیرساختی و صیانت از هویت زیارتی صورت‌مسئله‌های اصلی مشهدالرضا هستند. شما مکلف به پیگیری این سرفصل‌ها هستید. این را بدانید که اگر امکانات ملی را هرکدام در حد بضاعت خود به شهر علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام آوردید، هم کامل‌ترین مصداق خدمت به مردم را انجام داده‌اید و هم عنایت خاص وجود اقدس امام هشتم در سایر حوزه‌های خدمتی شامل حال شما خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها