نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

انتخاب افراد بایستی حافظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما باید به دنبال کسی باشیم که بتواند اقتدار و شرافت به دست آمده در نظام جمهوری اسلامی ایران را برای پیامبر اکرم (ص) حفظ کند. اگر شما برای انتخاب خود توانستید کسی را در رأس قرار دهید که بتواند حافظ این اقتدار باشد و بتواند با یک دیپلماسی کامل عیار، این قدرت را در دنیا حفظ کند و توسعه بدهد، در این صورت شما به تکلیف خود عمل کرده‌اید.
کد خبر: ۶۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 17June 2024

انتخاب افراد بایستی حافظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آیت الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان (امروز)، که با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:  جمله‌ای که ما در نماز عید به درگاه خدا عرضه کردیم، در مورد خاصیت این روز است. در فرازی از این دعا در قنوت به درگاه الهی عرضه می‌کنیم «أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هٰذَا الْيَوْمِ الَّذِى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِينَ عِيداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ ذُخْراً وشَرَفاً وَمَزِيداً»؛ از خدا خواستیم که عظمت این روز را مایه شرف رسول خدا(ص) قرار دهد.

وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: همه کمالات، فضائل و ارزش هایی که در جامعه ما وجود دارد، همه به عنوان شرافت پیامبر (ص) مطرح است. امروزه همانطور که شرافت رسول خدا (ص) به صورت گسترده و جهانی موردتوجه ملت های مختلف است، به همان اندازه مورد هجمه دولت‌های استکباری هم قرار دارد تا جایی که می‌توان گفت از زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) به رسالت مبعوث شدند، پیش نیامده بود که تهاجم به ساحت نورانی ایشان تا این اندازه سراسری باشد.

علم‌الهدی با بیان اینکه فلسطین، خاکریز اول جبهه اسلام در مقابل کفر است، در بخش دیگری از صحبت خود یادآور شد: امروز شما می‌بینید همه ملت‌های دنیا طرفدار فلسطین شده‌اند. طرفداری از حق که با طرفداری فلسطین نمود پیدا کرده، امروز در حدی است که حتی ملت آمریکا در داخل خاک شیطان بزرگ با دولت خود دست به گریبان می‌شوند تا از فلسطین حمایت کنند. اینها همه شرافت پیامبر (ص) است اما مصداق اصلی شرف محمدی به اقتدار و کیان باصلابت نظام جمهوری اسلامی ایران مرتبط است.

وی همچنین بیان کرد: در اقتدار امروز  ایران در منطقه و جهان همین بس که وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان آمریکا نامه می‌نویسند کل آمریکا را زیر‌ و‌‌‌ رو می‌کنند یا با یک سخنرانی ایشان؛ کل جهان تکان می‌خورد، بر همین اساس؛ اینها اقتدار نظام جمهوری اسلامی و شرافت نبوی است. یک زمان بود که امام خمینی (ره) با یک پیام خود کل ایران را زیر و رو می‌کرد ولی امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیامشان کل دنیا را زیر و رو می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: ما امروز در مسائل داخلی احتیاج به اقتصاد و معیشت داریم. عمران و آبادی و همه مسائل سیاسی مهم و مورد نیاز است اما همه این‌ها یک طرف، این قدرتی که ما برای اسلام و شرافت پیامبر اکرم (ص) ایجاد کرده ایم. کجا سراغ دارید در یک کشور، یک رئیس جمهور دچار سانحه شود و بیش از 10 کشور با اعلام عزای عمومی، پرچم‌هایشان را نیمه برافراشته کنند؟ این اقتداری است که نظام جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده تا در جریان یک حادثه برای رئیس جمهور کشور، کل دنیا متواضع و خاشع شود، سران کشورها راهی پایتخت ما شوند و در مراسم بزرگداشت شهید جمهور شرکت کنند.

وی در تکمیل صحبت خود تأکید کرد: ما باید به دنبال کسی باشیم که بتواند این اقتدار و شرافت را برای پیامبر اکرم (ص) حفظ کند. اگر شما برای انتخاب خود توانستید کسی را در رأس قرار دهید که بتواند حافظ این اقتدار باشد و بتواند با یک دیپلماسی کامل عیار، این قدرت را در دنیا حفظ کند و توسعه بدهد، در این صورت شما به تکلیف خود عمل کرده‌اید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افزون بر صلابت بزرگ و بلندپایه رهبر معظم انقلاب اسلامی، این اقتدار ایران؛ نتیجه دیپلماسی خاصی بود که در ارتباط با کشورها و ملت‌های همسایه حاصل شد چراکه طرف ما ملت‌ها هستند و نه دولت‌ها. اگر توانستیم دیپلماسی خود را در این کشور طوری برنامه‌ریزی کنیم که ارتباط با ملت‌ها شکل بگیرد و دل مردم را به سوی خود جلب کنیم، انقلاب توسعه پیدا می کند.

وی یادآور شد: اگر دیپلماسی ما بتواند این خط سیر را ادامه بدهد، می‌تواند همچون گذشته موفق باشد اما اگر کسانی روی کار بیایند که بخواهند برای رفع تحریم‌ها از سر استیصال با آمریکا و سران استکبار رفتار کنند، این برای ما اوج بدبختی را به ارمغان می‌آورد.

خطیب نماز عید سعید قربان در پایان خطبه‌های این نماز گفت: اینها که شعار می‌دهند و می‌گویند ما تحریم‌ها را برطرف می‌کنیم، باید از آن‌ها سؤال کرد که چطور می‌خواهند تحریم‌ها را حل کنند؟ با دور زدن تحریم‌ها، ارتباط با همسایگان و تقویت اقتصاد مقاومتی یا با همان نکبت و افتضاحی که برجام برای ملت به وجود آورد و ما را به پای اروپا و آمریکا انداخت که رفتیم با وزیر امور خارجه شیطان بزرگ در پیاده رو قدم زدیم؟ این باید ملاک اصلی شما در انتخاب باشد و کسانی که باید منتخب شما باشند، باید با این معیار انتخاب شوند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار