امام جمعه مشهد:

مدیریت اجرایی و سیره شهید رئیسی؛ مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد ادامه داد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ادامه سیره سیدالشهدای مقاومت؛ سردار سلیمانی در ابعاد و عرصه‌های مختلف برای ما باید بسیار مهم باشد به بیان دیگر؛ آن موضوعی که ما باید به آن توجه داشته باشیم، این است که مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت الله رئیسی، مکتب شهید «حاج قاسم سلیمانی» را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه داد.
کد خبر: ۶۷۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ - 21June 2024

مدیریت اجرایی و سیره شهید رئیسی؛ مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد ادامه دادبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و جشن‌های این دهه اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم این احساسات پرشور شما مردم دل‌داده و وابسته به اهل بیت پیامبر (ص) در عید اعظم، که بزرگترین عید اسلامی است، خودش را نشان بدهد و هرچه در ظرفیت فردی و جمعی شما ست، از تشکل‌ها و نهاد‌ها گرفته تا هیئات و مساجد، این عشق‌ها و ارادت‌ها به ساحت ولایت امیرالمومنین (ع) بتواند ظهور و بروز کامل داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه ۱۴۰۳ گفت: با توجه به فرارسیدن ایام منتج به انتخابات، نکته‌ای موردتوجه است که متذکر می‌شوم و از شما برادران عزیز و خواهران گرامی می‌خواهم به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید. هنگامی که سپهبد «قاسم سلیمانی» به شهادت رسید رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند؛ «باید مکتب حاج قاسم زنده بماند». این مکتب چه بود؟ اصل مکتب این بود که این شهید بزرگوار در طول حدود چهار دهه از عمر خود هرگز جبهه را از دست نداد و در تمام عرصه‌ها، پایبند به سربازی ولی امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی باقی ماند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ادامه سیره سیدالشهدای مقاومت؛ سردار سلیمانی در ابعاد و عرصه‌های مختلف برای ما باید بسیار مهم باشد، در ادامه افزود: آیتالله شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید در یک سخنرانی پس از شهادت سردار دل‌ها فرمود: «حاج قاسم عزیز، به قاسم‌ابن‌الحسن سلام‌الله‌علیه سوگند سلاحی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند. قاسم‌هایی در این عالم به نام تو و یاد مکتب تو پرورش خواهند یافت که هر کدام در این میدان یک حاج قاسم ان‌شاءالله خواهند بود.» بر همین اساس؛ آن موضوعی که ما باید به آن توجه داشته باشیم، این است که مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت الله رئیسی بود که مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه داد.

وی در تکمیل صحبت خود گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه دفاع نظامی و جهاد بود، اما آیت‌الله شهید رئیسی مکتب سربازی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عرصه سیاست، مدیریت و ارتباطات بین المللی توسعه داد و هر جا که می‌رفت، تصریح می‌کرد که من به عنوان یک طلبه ساده، سرباز ایشان هستم. او بود که نشان داد سربازی ولایت به چه معناست؟ وقتی خطاب به روح بلند شهید سلیمانی تأکید کرد در این کشور قاسم‌هایی تربیت می‌شوند، مقصود از یکی از آنها خودش بود.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به سخنرانی آیت‌الله رئیسی در جلسه دی ماه هیئت دولت در سال گذشته، یادآور شد: شهید جمهور در جای دیگری می‌گوید: «تلاش برای فهم مکتب حاج قاسم و تحقق اهداف آن از ضروریات امروز جامعه است». در این مکتب، سربازی رهبر معظم انقلاب؛ به معنای سربازی حجت امام زمان (عج) معنا پیدا می‌کند و ادامه مکتب حاج قاسم به این است که هرکس در عرصه‌های سیاست و اداره کشور ظاهر شد، باید تداوم بخش این مبانی و ارزش‌ها باشد.

وی در تشریح معیار‌های انتخاب نامزد شایسته و صالح برای مقام ریاست جمهوری اظهار داشت: ملاک اصلی در گزینش فرد اصلح، انتخاب کسی است که مکتب حاج قاسم را ادامه می‌دهد نه کسی که در مقابل مقام ولایت و رهبری به عنوان یک اهرم قدرت قرار بگیرد و منویات خودش در هر خط سیاسی اجرا کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی تصریح دارند فاصله از غرب، گسستن از حیطه فشار کشور‌های غربی و توسعه چند برابری بازار و ارتباطات بین‌المللی باید محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین بیان کرد: اینکه بعضی از دوستان می‌گویند در مقام برهم زدن تحریم‌ها باید با غرب ارتباط برقرار کنیم، این امر با نظریات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیپلماسی و امور بین‌الملل سازگار نیست. یک بار ما آمدیم با آمریکا و غرب وارد مذاکره شدیم که برجام به دست آمد و ما خیانت آنها را دیدیم.

وی در ادامه با اشاره به آیات ۵۵ تا ۶۱ سوره مبارکه انفال افزود: این برادر بزرگواری که استناد می‌کند به سوره انفال، همان آیه می‌گوید «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» یعنی اگر کفار با شما کوتاه آمدند، شما هم صلح کنید. الان واقعاً وضع این طور است؟ آیا دشمن ما کوتاه آمده است؟ اصلاً آیا در جریان برجام ما کوتاه آمدیم یا آمریکا کوتاه آمد؟ ما بتن ریختیم در قلب رآکتورمان یا آمریکا؟ ما سانتریفیوژ‌ها را مثل حلبی از جا کندیم یا طرف مقابل؟ رئیس‌جمهور آن روز آمریکا با کمال وقاحت گفت من قرار برجام را باطل کردم و هیچ چیز آن را قبول ندارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خودتان یک زمان می‌گفتید اگر تحریم‌ها حل نشود، آب نخواهیم داشت و الان هم می‌گویید اگر چنین نشود؛ نان نخواهیم داشت؟ برادران عزیز، راه حل؛ خنثی‌سازی تحریم‌ها ست؛ یعنی همان کاری که در دولت سیزدهم انجام شد بدین صورت که نفت را استخراج کردند، صادر کردند و پولش را هم گرفتند و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم ما دیدند به چشم خودشان که نتیجه مذاکره با آمریکا، اروپا و غرب چه شد و چه افتضاحی پیش آمد. ما هستی خودمان را دادیم و کوتاه آمدیم، اما آنها بر رذالت خودشان افزودند و حتی چندین تحریم را بر گذشته اضافه کردند. ما با شیطان ناپاکی با این کیفیت مواجه هستیم. حالا بیاییم برای نان شب سراغ او برویم؟

علم‌الهدی با بیان اینکه این مردم بیدار و هوشیارند و خیلی خوب می‌فهمند، در تکمیل صحبت خود اظهار داشت: این ملت همه چیز را در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی ایران تجربه کرده است. ما نابه کاری‌ها، رذالت‌ها و جنایت‌ها از آمریکا و دشمن دیده‌ایم. اینها فقط در یک صورت راضی می‌شوند و اینکه ما دست از اسلام برداریم، پیامبر (ص) و اهل بیت او را فراموش کنیم و دین را کنار بگذاریم. فقط شاید آن زمان، اینها راضی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران؛ خیلی با وفا و عزیز هستند، در پایان صحبت خود تصریح کرد: شما با این انقلاب و نظام همراه شده اید. ۴۵ سال است پای کار امام زمان (عج) و نایب برحق او هستید و این جور ایستادگی کرده‌اید. نه تنها خسته نشده‌اید بلکه امروزتان به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تر از دیروزتان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار