در همایش راهنمایان حجاج ۱۴۰۳ مطرح شد؛

قدردانی سرپرست حجاج ایرانی از عمره‌گزاران ایرانی+ فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با قدردانی از عمره‌گزاران ایرانی بیان کرد: برخی از زائران سایر کشور‌ها به سرزمین وحی آمدند و رسوب کردند و بیش از مدت مجاز ماندند تا حج تمتع به‌جا آورند و تعداد بسیاری از آنها به‌دلیل حضور غیر مجازشان از مکه اخراج شدند.
کد خبر: ۶۷۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱ - 13June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش راهنمایان حجاج ۱۴۰۳ در هتل «بلد الطیب» در سخنانی به آثار توجه به یاد خدا در کار‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد: خداوند توفیق اخلاص در عمل را روزی خادمان ضیوف‌الرحمان بنماید.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج، توصیه به یاد خدا بودن در این سفر معنوی را داشت که در موقعیت و مکان‌های مختلف می‌تواند انجام بگیرد و قطعاً یاد خدا در کار‌ها و اموری که انجام می‌شود، اثربخش خواهد بود.

قدردانی سرپرست حجاج ایرانی از عمره‌گزاران ایرانی+ فیلم

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه تمام زندگی حضرت ابراهیم (ع) درس است، گفت: یکی از کارهای آن حضرت، هجرت برای اقامه دین خدا از شامات به این سرزمین است که سنگلاخ و کوه بود. امروز هم پس از چندین هزاره، مردم از سراسر دنیا در صف حضور به این سرزمین هستند و برای آمدن به این منطقه به‌دلیل فراوانی زائر، مسئولان کشور میزبان محدودیت‌هایی را وضع کرده‌اند و حضور بسیاری از داوطلبان میسر نیست.

وی با ابراز خرسندی از اینکه عمره‌گزاران ایرانی سَرِ عهد و پیمان خود مانده و همگی به کشور بازگشتند، گفت: آفرین به مردم قهرمان ایران که نزدیک هفت هزار نفر برای عمره به سرزمین وحی آمدند و تمام آنها به میهن بازگشتند؛ در حالی که برخی از زائران سایر کشور‌ها آمدند و رسوب کردند و بیش از مدت مجاز ماندند تا حج تمتع به‌جا آورند و تعداد بسیاری از آنها به‌دلیل حضور غیر مجازشان از مکه اخراج شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به چند نکته تاریخی درباره هجرت پیامبر اکرم (ص) گفت: در مسجد بیعت مردم یثرب تعهد کردند که از‌ آن حضرت دفاع کنند. پس از آن پیامبر (ص) که علاقه بسیاری به مکه داشتند، به یثرب رفتند و در سال دوم در غزوه بدر بر مشرکین مکه پیروز شدند. 

قدردانی سرپرست حجاج ایرانی از عمره‌گزاران ایرانی+ فیلم

وی افزود: امداد الهی باعث پیروزی پیامبر (ص) و لشکر اسلام شد و بر اساس قرآن، تقوا و صبر لازمه امداد الهی هستند؛ بنابراین شما که امدادگر هستید، با صبر و تقوا می‌توانید موفق باشید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد که باید همیشه دست توسل و نیاز به‌سمت خدا باشد؛ چراکه پیامبر رحمت (ص) هم مرتب از خدا طلب کمک می‌کردند. 

قدردانی سرپرست حجاج ایرانی از عمره‌گزاران ایرانی+ فیلم

وی همچنین به بیان معانی ارشاد، امداد و مرشد پرداخت و به حاضران توصیه کرد: در راستای انجام وظیفه‌ای که برعهده گرفته‌اند، آگاهی خود را افزایش داده و به‌عنوان راهنما، نقشه‌خوانی و یادگیری دستورالعمل‌ها را مورد توجه خود قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به راهنمایان تأکید کرد که نباید به دانش گذشته خود تکیه و اعتماد داشته باشید، آزموده‌ها را به یکدیگر منتقل کنید و پیش از همه کار‌ها آیه ۴۴ سوره غافر «و أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ-و کارم را به خدا مى‏ سپارم خداست که به [حال] بندگان [خود] بیناست» را بخوانید و از خداوند طلب یاری کنید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار