کارشناس مذهبی:

انتخاب اصلح برای ایران عزت‌آفرین است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: انتخاب درست مردم ایران در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری باعث شد تا مقام‌های بین‌المللی بسیاری به رئیس جمهور ما ادای احترام کنند و این یعنی انتخاب درست مردم برای کشور احترام آفرید.
کد خبر: ۶۷۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷ - 13June 2024

انتخاب اصلح برای ایران عزت‌آفرین استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمدمهدی ماندگاری» کارشناس مذهبی امروز (پنجشنبه) در همایش جهاد تبیین که با حضور ائمه جمعه و علمای تسنن و تشیع، مسئولان کشوری و قشرهای مختلف مردم تایباد در مسجد جامع امام صادق علیه‌السلام این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب درست مردم ایران در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری باعث شد تا مقام‌های بین‌المللی بسیاری به رئیس جمهور ما ادای احترام کنند و این یعنی انتخاب درست مردم برای کشور احترام آفرید.

وی افزود: در بین مردم اعم از شیعه و سنی، قرآن کتاب مشترک ما است و آدرس خداوند است، برای هر کاری در زندگی اجتماعی و شخصی آدرس می‌دهد و وقتی آدرس داریم حق ناامید شدن نداریم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اختلاف، بی‌تفاوتی و سستی از آنِ افراد ناامید است و چنین افرادی به راحتی تسلیم دشمن می‌شوند، این افراد پشتیبان ندارند اما ما مسلمانان خداوند را به عنوان پشتیبان داریم و کسی که پشتیبان دارد، ترس ندارد.

حجت‌‌الاسلام ماندگاری گفت: در طول تاریخی برخی تلاش کردن احکام خداوند را تفسیر کنند، مثلاً وقتی خداوند از حجاب صحبت می‌کند، برخی مدعی هستند که این دستور منحصر به زمان یا مکان خاص است و ما باید خودمان پوشش خود را تعیین کنیم، این رفتار نسبت به بسیاری از دستورات خداوند وجود دارد ولی خداوند می‌فرماید، «باطل هیچ کاری از پیش نمی‌برد».

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمودند «آمریکا، اسرائیل، کمونیست و تمام قدرت‌های پوشالی از بین می‌رود»، کسی که پشتیبان او خداوند باشد ترسی از هیچ قدرتی ندارد اما پهلوی که پشتیبان او آمریکا بود حتی اجازه تدفین در همین کشور پشتیبان به او ندادند.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت شهید آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی ده‌ها پروژه بر زمین مانده را به جریان انداخت، طعنه‌ها را به جان خرید اما تلاش کرد زیربنای اقتصادی کشور را اصلاح کند، او به دنبال آن بود تا منتخب خدا باشد و خدا هم او را انتخاب کرد و شهید جمهور شد.

حجت‌‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: خداوند می‌فرماید کسانی را انتخاب کنید که به دنبال توحید، وحدت، ارتقای قدرت داخلی و خدمت به مردم هستند، سابقه درخشانی دارند، برای حل کار مردم شب و روز نمی‌شناسند و مطیع امر اولی‌الامر هستند.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی در سه سال دوران ریاست جمهوری خود ریل‌گذاری خاصی ایجاد کرد به طوری که هیچ مقام مسئولی در دنیا وفات نکرده است که ۹۵ مقام بین‌المللی به او احترام بگذارند، این یعنی شهید جمهور یک شخصیت جهانی برای ما ساخته است.

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: این احترام بین‌المللی به این دلیل بود که مردم در انتخاب خود به خوبی عمل کردند، الان هم اگر مردم انتخاب درست داشته باشند و با مشارکت حداکثری در ادامه تشییع شهید رئیسی وارد میدان شوند و بهترین را انتخاب کنند، این احترام را تقویت خواهند کرد.

حجت‌‌الاسلام ماندگاری تاکید کرد: امروز شرکت در انتخابات یک واجب شرعی، قانونی و ملی است و مردم ایران اسلامی باید به اختلاف، توهین یا تخریب «نه» بگویند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار