رونمایی از ۵ داروی جدید ضدسرطان در رشت

با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کارخانه سبحان انکولوژی شهر صنعتی رشت، ۵ داروی جدید ضدسرطان گروه سلامت و دارویی برکت رونمایی شد.
کد خبر: ۶۷۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ - 13June 2024

رونمایی از ۵ داروی جدید ضدسرطان در رشتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، ۵ داروی جدید ضدسرطان گروه سلامت و دارویی برکت امروز با حضور پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کارخانه سبحان انکولوژی شهر صنعتی رشت رونمایی شد.

استاندار گیلان در حاشیه رونمایی از این ۵ داروی ضدسرطان اظهار داشت: تولیدات دارو از جمله ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان گیلان و شهر صنعتی رشت است و امروز به همت جوانان نخبه و دانشگاهی و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته شاهد رونمایی از ۵ محصول جدید هستیم.

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه دارو‌های جدید علاوه بر تامین نیاز داخلی قابلیت صادرات هم دارند افزود: این افتخارآفرینی توسط نیرو‌های متعهد و جوانان این مرز و بوم رقم خورده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در دولت سیزدهم، دارو‌های درمان سرطان و صعب‌العلاج صد درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفت افزود: این امتیازات جای افتخار دارد و موجب خودکفایی و بی‌نیاز شدن کشور در این عرصه شد.  

داروی ایبروتینیب (Ibrutinib) برای سرطان خون کاربرد دارد و ۱۶۴ میلیارد تومان ارزش بازار آن است و پنجمین تولیدکننده این دارو هستیم.

داروی اسیمر تینیب (osimertinib) برای سرطان ریه کاربرد دارد و ۲۰ میلیارد تومان ارزش بازار آن است و سومین تولیدکننده این دارو هستیم.

داروی انزالوتامید (Enzalutamid) برای سرطان پروستات کاربرد دارد که ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش بازار آن است.

همچنین داروی کسپوفانژین (caspofungin) ضد قارچ و چهارمین تولیدکننده این دارو هستیم و ۶۰ میلیارد تومان ارزش بازار آن است.

داروی الاپاریب (Olaparib) نیز برای سرطان تخمدان کاربرد دارد که ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش بازار آن است و توسط گروه سلامت و دارویی برکت در گیلان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار