امام جمعه کاکی:

کارنامه عملی نامزد‌ها در میدان خدمت نمایانگر حرکت آنان خواهد بود

حجت الاسلام «حسین پور» گفت: نوع مواجهه کاندیدا‌های ریاست جمهوری و کارنامه عملی آنان در میدان خدمت نمایانگر حرکت آنان خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ - 14June 2024

کارنامه عملی نامزدها در میدان خدمت نمایانگر حرکت آنان خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حسین حسین پور» امام جمعه شهر کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر، مسئله اقتصاد را مهم‌ترین موضوع دولت و کشور بیان فرموده‌اند و این یعنی اولویت دولت، بدون تعارف اقتصاد است.

وی افزود: شهید جمهور در طول مدت ۳۳ ماهه دولتش، گام‌های بلندی در رفع برخی مشکلات اساسی برداشت و در برخی عرصه‌ها ریل‌گذاری مناسب کرد. اکنون و با ناتمام‌ ماندن این اقدامات جهادی و راهگشا، نوبت ادامه این مسیر با رییس جمهوری است که در میدان اقدام و عمل بتواند این اولویت‌ها را تا حد امکان محقق سازد.

امام جمعه کاکی گفت: برخی مشکلات ساختاری همچون نوع نگاه مدیریتی در اقتصاد کلان و به طور مشخص سلطه مالی و توهم توان هدایت پول طبق صلاحدید و کنترل اقتصاد به شیوه دستوری، منجر به بروز سیستماتیک چندین ناترازی اساسی در اقتصاد شده است.

حجت الاسلام حسین‌پور با اشاره به هشت ناترازی اصلی و مهم اقتصاد کشور بیان داشت: ناترازی بودجه و سلطه مالی، ناترازی تجاری و پیشی گرفتن واردات از صادرات و نیاز روزافزون به درآمد ارزی، ناترازی بخش پولی و نیاز به اصلاح جدی نظام بانکی کشور، ناترازی ارزی ناشی از مجموع تأثیر ناترازی تجاری و پولی و نیز تأثیر نگران‌کننده جریان فرار سرمایه برخی از موارد است.

وی ناترازی بخش مالی و نیاز به اصلاح جدی نظام مالیاتی کشور اعم از مالیات و یارانه (پرداخت‌های انتقالی)، ناترازی انرژی در همه زیربخش‌های آب، برق و سوخت کشور، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و مشکلات حاد پیش روی این صندوق‌ها، ناترازی زیست محیطی و بروز مشکلات پیش رو از جمله فرونشست دشت‌ها را از دیگر موارد عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسین‌پور ابراز داشت: رفع همه مشکلات و تحقق اولویت‌های اقتصادی در یک بازه زمانی کوتاه شدنی نیست، اما نوع مواجهه کاندیداهای ریاست جمهوری و کارنامه عملی آنان در میدان خدمت نمایانگر حرکت آنان خواهد بود. به فرموده مقام معظم رهبری؛ در انتخاب بایستی دقت کرد؛ به حرف و وعده اعتماد نکنید؛ به عمل کار برآید؛ به حرف زدن و به گفتن و به وعده دادن نمی‌شود اعتماد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار